-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Hjelpearbeider
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Leasingansvarlig/takserer
-
Møller Bil Oslo Vest:
Kundefrontmedarbeider
-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Retro PT Cruiser blir virkelig retro
Da Chrysler introduserte sin PT Cruiser i 2001, var den en sensasjon. Frem til da hadde retro-trynene måttet holde seg til VW Beetle, nå var det en helt ny, amerikansk verden som åpnet seg for dem.
Det var i virkeligheten den nye Neon. Ganske dristig design i forhold til den opprinnelige, den var jo ganske progressiv. Det var ikke denne.
Men reaksjonene på konseptbilene som hadde gått forut for denne, Espresso i 1994, CCV i 1997 og spesielt Pronto Cruizer som vi møtte på Geneve-utstillingen i 1998, var slik at Bryan Nesbitt, prosjektets sjefdesigner, visste nøyaktig hva han måtte gjøre.
Og det gjorde han, da PT Cruiser ble vist i Genève i 1999, var dette den mest street smarte bilen i verden, og Nesbitt ble øyeblikkelig løftet over til prestisjejobben som sjefdesigner for Cadillac.
Siden har vi ikke hørt så meget til ham. Etter en periode hos Opel, der han også gjorde en del Saab, er han nå blitt sjef hos Cadillac.
Bilen selv skjedde det ikke så mye med. Et par overhalinger har den hatt i disse årene, blant annet har den dukket opp som en cabriolet. Men for noen år siden stoppet all investering i denne modellen og egentlig skulle den tas ut av listene og ned av samlebåndet i fjor.
Men da italienerne rykket inn etter Det Store Chrysler Chrashet, fant de ut at de trengte produkter, så PT Cruiser fikk leve ett år til.
Nå er det slutt. Toluca-fabrikken (Mexico) skal bygges helt om, og da blir det ikke lenger plass for dette retro-ikonet. Men ironisk nok er det en ennå retroere som skal dens plass.
Nå skal Fiat 500 inn på det amerikanske markedet senere i år, så det med å kaste et designerblikk over skulderen, er i hvert fall noe man fortsetter med.