-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Oppdatert Mazda6 – nok en gang
Mazda6 vises i oppdatert form i Los Angeles. I tillegg til synlige endringer skjer det en del under skallet.
Men er ikke Mazda6 nettopp oppdatert da? Joda, jeg kjørte en oppdatert sekser for litt over et års tid siden. Den gang var den viktigste endringen G-Vectoring Control som skulle gi bedre kontroll og mindre understyring i svinger.
Men nå er den altså oppdatert for andre gang siden lanseringen i 2012. De kosmetiske endringene er mer synlige enn de var sist gang da selv Mazdas egne folk måtte se to ganger for å oppdage dem. Nå får den i det minste en ny grill og nye lykter.
Innendørs er det ifølge Mazda bare rattet og enkelte detaljer som er med videre. Ellers får den et redesignet dashbord, mer påkostede materialer som «ekte japansk treverk», nyutviklede forseter med ventilasjon og vesentlig bedre støydemping enn tidligere.
På teknologifronten innføres blant annet en ny 8-tommers infotainment-skjerm, en 7-tommers konfigurerbar skjerm i instrumentpanelet, head-up display med visning på frontruten samt adaptiv cruise-kontroll med stop & go-funksjon.
Skyactiv-G 2,5 – en bensinmotor med sylinderdeaktivering kommer på programmet, men foreløpig snakkes det ikke om 2,5-literen med turbo og 227 hester som nå lanseres i USA.
Nye Mazda6 kommer til Norge midt i 2018, og når det gjelder stasjonsvognen loves vi flere detaljer senere.