-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Oppdatert Mazda6 – nok en gang
Mazda6 vises i oppdatert form i Los Angeles. I tillegg til synlige endringer skjer det en del under skallet.
Men er ikke Mazda6 nettopp oppdatert da? Joda, jeg kjørte en oppdatert sekser for litt over et års tid siden. Den gang var den viktigste endringen G-Vectoring Control som skulle gi bedre kontroll og mindre understyring i svinger.
Men nå er den altså oppdatert for andre gang siden lanseringen i 2012. De kosmetiske endringene er mer synlige enn de var sist gang da selv Mazdas egne folk måtte se to ganger for å oppdage dem. Nå får den i det minste en ny grill og nye lykter.
Innendørs er det ifølge Mazda bare rattet og enkelte detaljer som er med videre. Ellers får den et redesignet dashbord, mer påkostede materialer som «ekte japansk treverk», nyutviklede forseter med ventilasjon og vesentlig bedre støydemping enn tidligere.
På teknologifronten innføres blant annet en ny 8-tommers infotainment-skjerm, en 7-tommers konfigurerbar skjerm i instrumentpanelet, head-up display med visning på frontruten samt adaptiv cruise-kontroll med stop & go-funksjon.
Skyactiv-G 2,5 – en bensinmotor med sylinderdeaktivering kommer på programmet, men foreløpig snakkes det ikke om 2,5-literen med turbo og 227 hester som nå lanseres i USA.
Nye Mazda6 kommer til Norge midt i 2018, og når det gjelder stasjonsvognen loves vi flere detaljer senere.