-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Møller Bil Oslo Vest:
Produksjonsleder
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
Tryg:
Salgssjef i bilkanalen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Personlig servicetekniker
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
Toyota Insurance Services:
Network Account Manager
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Mekaniker Kjøretøyverksted
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Fiat 600e:
Sjarmør med plass til familien
Fiat lanserer sin andre elbil med betegnelse 600e. Den kommer til Norge i 2024.
Likheten med lillesøster 500e er slående, men Fiat 600e er med fem dører og en lengde på 417 cm mer praktisk for familier med større plassbehov. Bagasjerommet har en kapasitet 360 liter, og baksetene kan legges ned i forholdet 60:40.
Nykommeren er basert på teknikk vi kjenner fra øvrige Stellantis-modeller, som for eksempel Jeep Avenger. Batteripakken har en kapasitet på 54 kWt som gir en rekkevidde på cirka 400 kilometer under ideelle forhold. Motoren yter 156 hk og maks dreiemoment er 260 newtonmeter.
Maks ladehastighet er 100 kW og Fiat antyder at batteripakken kan lades fra 20 til 80 prosent på under en halvtime. Ombordladeren er på 11 kW.
Toppmodellen blir Fiat 600e La Prima, mens en innstegsmodell får navnet 600e (RED).
Store forventninger
– Fiat 600e utvider det elektriske programmet vårt betydelig. Med 600e vil Fiat bli betydelig mer relevant i Norge, og kombinasjonen av italiensk stil og praktiske funksjoner, vil gjøre både ukedager og helger til gode bilopplevelser. Vi ser frem til å tilby 600e med over 400 kilometer rekkevidde i Norge, sier Harald Svindseth, fungerende merkesjef for Fiat hos Bertel O. Steen.
– Fiat 600e representerer den ideelle løsningen for mange. Den skal kombinere merkets verdier og italienske stil, samt at den skal være både kul og lekker. Den skal romme opptil fem personer, sluke mye bagasje og tilby alle sikkerhetssystemer som inngår i selvkjøring nivå 2.
Hegner om italienske røtter
Fiat 600e, også omtalt som storesøsteren til 500e, tar navnet sitt fra den opprinnelige 600-modellen fra 50-tallet, og bringer med seg italiensk kulhet og frisk stil. Både eksteriør- og interiørdesign uttrykker den italienske følelsen og Dolce Vita-filosofien.
Sammenlignet med 500e har den nye 600e et skarpere utseende og en mer markant front. Den har også en 600 kromsignatur, både foran og på sidene, og en fornyet LED lysidentitet. I logoen på støtfangeren bak finner du også en dekor med farger fra det italienske flagget.
Innvendig tilbyr 600e fargeterapi i kraft av åtte farger, både på infotainment-skjermen og i kupéen. Setene i La Prima er laget av syntetisk «skinn» og har både varme og massasje.
Tilkoblet og nyttig
Bilen er utstyrt med adaptiv cruise-kontroll og intelligent hastighetsassistent som leser fartsgrensene og anbefaler å følge dem. Dessuten har den blindsonevarsel og nødbremsesystem som oppdager syklister og fotgjengere, samt overvåking som observerer førerens konsentrasjonsnivå.
En 10,25-tommers skjerm har et moderne infotainment-system med trådløs Apple Carplay og Android Auto. Tilkoblet navigasjon fra TomTom er stemmestyrt, kartene oppdateres automatisk og viser tilgjengelige ladestasjoner på turen.
Noen funksjoner i bilen har du også tilgang til via Fiat-appen. Dette er for eksempel bruk av lys, horn, sentralåpning/lukking av dører, oppvarming eller avkjøling av kupéen.
To utstyrsvarianter
Fiat 600e kommer i to varianter, (RED) og La Prima. 600e (RED) er ifølge produsenten perfekt for kunder som ønsker en etisk og miljøvennlig mobilitetsløsning. Hovedfargen på 600e (RED) er – ikke overraskende – rød. Den finnes likevel også i hvit og svart.
Fiat 600e La Prima tilbyr enda mer utstyr, teknologi og komfort. Den er tilgjengelig i fire forskjellige farger som minner om italiensk naturlandskap: Italias sol, hav, jord og himmel.
Som tidligere annonsert vil ikke Fiat lenger levere biler i fargen grå!
Fiat 600e er ventet til Norge neste år.