-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kun ett eksemplar:
Porsche kaster glans over Jo Siffert
Porsche viser en spesiell one-off-versjon av sin nyeste 911 GT3 RS som hyllest til racerfører Jo Siffert fra Sveits.
Jo Siffert ble anerkjent for å ha vært med på å bygge opp under 917-modellen som var en stor suksess for Porsche på 1970-tallet.
Spesialutgaven, med betegnelse «911 GT3 RS Tribute to Jo Siffert», ble skapt av Porsche Sonderwunsch og inneholder elementer hentet fra den 917 som ble kjørt av Jo Siffert og Kurt Ahrens i Österreichring, nær Zeltweg, i 1969.
Det ble første seier for 917 som til da ble sett på som vrien å kjøre i høye hastigheter på grunn av aerodynamikken. Siden skulle bilen dominere løp som 24-timers på Le Mans og Nürburgring 1000 km.
Nesten 300 løp
Siffert skulle også vinne flere løp for Porsche. Ifølge produsenten deltok Siffert i nesten 300 løp i en periode som strakk seg over 11 år. Ja, han kjørte sågar flere løp i den samme helgen. Dessverre omkom Siffert i en racingulykke i et F1-løp i 1971, bare 35 år gammel.
Familien til Siffert har hjulpet med design av nyskapningen basert på 911 GT3 RS, inkludert hans sønn Philippe og sønnesønn Jeremy. Teamet jobbet med Bosch og Shell for å få tak i logoer som matchet designen benyttet av Sifferts vinnende 917. Og som et siste snitt er Sifferts autograf på plass på senterkonsoll og i skinnsetene.
Som alle øvrige 992-generasjoner av 911 GT3 RS er bilen utstyrt med en 4-liters boxer med 525 hestekrefter. Motoren driver bakhjulene gjennom en 7-trinns automatisk girkasse og spinner bakhjulene fra 0 til 100 km/t på 3,2 sekunder og videre til en toppfart på 296 km/t.
Bilen skal vises ved diverse utstillinger i Sveits i august før den blir å finne på Zürichs Auto Show som avvikles i perioden 7.-10. november. Deretter skal bilen selges til en tilfeldig plukket kunde.