-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Selv ikoner må fornyes
I bilbransjen går utviklingen kontinuerlig, så selv om 911 ble kraftig oppdatert for et par år siden, skal den snart pensjoneres.
Det er vanskelig å se av det kamuflerte karosseriet at dette er en ny modell, men da fotografen fikk rettet kameraet inn i bilene fikk han den dokumentasjonen han trengte – her er det nemlig digitale instrumenter i stedet for 911’s tradisjonelle analoge klokker.
Porsche 911 fikk en kraftig oppdatering som ga den internkoden 991.2 i 2015, noe som blant annet medførte en familie turbomotorer. Men i sin opprinnelige form ble 991 introdusert i 2011, og dermed tikker klokken ubønnhørlig mot nok et generasjonsskifte.
Den kommende åttende generasjon 911 skal bygges på en ny, fleksibel plattform som er tilpasset flere alternative drivlinjer.
Det kan muligens inkludere en hybrid variant, for selv om Porsche tidligere har utelukket dette, har mye skjedd med hensyn til elektrifisering i det siste.
Mens Porsche har gjort det klart at de skal lansere en ren elbil basert på Mission E Concept i 2020, er både Cayenne og Panamera delvis elektrifisert for å oppnå høyre ytelser og lavere utslipp. Foreløpig sist ut er denne muskelbunten.
Porsche-sjefen Oliver Blume har sagt at siden elbiler har et handikap med hensyn til vekt er det naturlig at sportsbiler holder fast ved forbrenningsmotoren en stund til.
Men han medgir at selv en 911 en dag må elektrifiseres, og da mener han trolig at den kommer som hybrid i en eller annen form. Batteriutviklingen går jo stadig fremover med mer kapasitet i mer kompakt innpakning og med lavere vekt.
Etter Frankfurt-utstillingen er det knapt en bilprodusent, selv blant de mest eksklusive merkene, som ikke snakker elektrifisering i en eller annen form. Det kan blant annet dreie seg om 48V systemer for drift av elektrisk kompressor, en løsning Audi demonstrerte for tre år siden.
Men du kan være trygg på at neste generasjon Porsche 911 fortsatt har sin DNA i behold, om du da ikke er blant dem som sverger til teknologi fra forrige årtusen.
Blume har lovet å tilfredsstille både konservative og progressive kunder ved å tilby ulike alternativer.