Porsche Panamera: Praktisk kraftpakke fra Porsche - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
10 bilder i galleri
Praktisk kraftpakke fra Porsche
Foreløpig er det ikke registrert en eneste Panamera Sport Turismo på norske skilter, men nå kommer en ny fristelse for dem som slipper å tenke budsjett.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Nå lanseres nemlig det nye flaggskipet, Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

Her kombineres en fireliters V8 turbomotor med en elmotor for å gi en samlet effekt på 680 hestekrefter og et dreiemoment på 850 Newtonmeter.

Drivlinjen er den samme som i sedanutgaven av Panamera Turbo S E-Hyrbid, og det er også ytelsene; 0-100 km/t på 3,4 sekunder, 0-200 km/t på 8,5 sekunder og toppfart på 310 km/t.

Ifølge den optimistiske NEDC-standarden har bilen et oppgitt snittforbruk på 0,3 liter på mila og en elektrisk rekkevidde på strøm på inntil 49 kilometer i hastigheter opp til 140 km/t.

En Porsche verdig
Porsche kombinerer V8-motoren på 550 hk med elmotoren på 136 hk til å jobbe i perfekt harmoni, og allerede ved 1400 omdreininger er maks dreiemoment på 80 Newtonmeter til stede.

Kreftene sendes gjennom en rask 8-trinns PDK-kasse til bilens fire hjørner for å oppnå maksimalt grep.

Toppmodellen har alle de praktiske egenskapene man finner i de øvrige utgavene av Panamera Sport Turismo og leveres med et høyt utstyrsnivå.

En detalj er den spesielle takspoileren som kan stilles i tre forskjellige vinkler. I hastigheter inntil 170 km/t skrår spoileren syv grader nedover for å følge bilens taklinje. I høyere hastigheter skrår den én grad oppover for å øke marktrykket på bakakselen med inntil 50 kg.

Dersom føreren har valgt innstillingene Sport eller Sport Plus løfter vingen seg allerede ved 90 km/t. Dersom panoramataket åpnes øker vinkelen til 26 grader for å kompensere for turbulens.

Fornøyd importør
– Etter lanseringen av to hybridutgaver av Panamera står disse for praktisk talt hele volumet, sier adm. direktør Morten Scheel i Porsche Norge.

– Med firehjulstrekk, 462 hk, god helelektrisk rekkevidde og en gunstig avgift er Panamera 4 E-hybrid en veldig riktig bil for det norske markedet. Av bilene vi får til landet i år utgjør faktisk toppmodellen Panamera Turbo S E-hybrid med 680 hk over 20 %.

Scheel er godt fornøyd med å få flere hybrider på programmet.

– Ladbare hybrider er en viktig del av Porsches strategi fremover, og denne teknologien gir ikke bare mulighet for utslippsfri kjøring i inntil 50 km, men kombinasjonen av to motorer med forskjellige egenskaper gir også sportslige kvaliteter som passer perfekt i en Porsche, sier Scheel.

Han røper at de har en ordrereserve på Panamera Sport Turismo på godt over hundre kontrakter allerede før den første bilen er kommet til landet.

Den nye modellen får en norsk pris på kr 2.063.000, 60.000 kroner mindre enn en vanlig Turbo. Leveringene starter våren 2018, men om du ringer ditt Porsche Center får du sikkert lov å sette deg på venteliste allerede nå.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: