-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Alpine endelig på båndet
Endelig kunne den franske Finansministeren, sammen med Renault+sjef Carlos Ghosn, åpne produksjonslinjen for den nye Alpine A 110-modellen i Dieppe.
Dette er ikke en hvilken-som-helst sportsbilfabrikk. Den er nemlig spesialbygget for å sette sammen en bil bygget av aluminium hele veien.
I motsetning til for eksempel Lotus, som bruker et kunststoffskall utenpå en aluminiums-struktur, er alt aluminium på den nye Alpinaen. Både chassis og karosseri er laget av dette lettvekt-materialet, og det stiller ekstra krav i produksjonen.
Renault har fått støtte av både stat og kommune da de skulle bygge opp den nye fabrikken i Dieppe. Mer enn 35 millioner euro er investert der.
Man har blant annet fått opp en helt ny, automatisk lakk-linje, der roboter sørger for å slipe ned, og rense råkarosseriet før det blir tatt under behandling.
Les også: Alpine for banebruk
Som et resultat av den lokale investeringsinnsatsen er det ansatt 150 nye medarbeidere i fabrikken. Sammen med de 240 som allerede var der er det kjørt 140 timers opplæring foran den nye oppgaven.
Det som er litt sentimentalt hyggelig er at det var akkurat her Jean Rédéle bygget sin første fabrikk i 1969. Les mer om Alpine-historien.
Derfra kom ikke bare en lang rekke berømte Alpine Berlinettaer, men også biler som vant gull i mengder i så forskjellige øvelser som Le Mans og Rally Monte Carlo.