-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Langt navn, vill bil
Trekk inn pusten; Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster. Mye villere blir det ikke. Foreløpig.
«Superveloce», eller «superrask» som det enkelt kan oversettes til, har etter hvert blitt en innarbeidet tittel for Lamborghinier med litt mer pulver, og litt lavere vekt.
Vekten er redusert 50 kilo. Ikke revolusjonerende mye, kanskje, men en normal (dagligdags, melk-og-brød, ordinær) Aventador er ikke akkurat en blyklump i utgangspunktet, med sine 1625 kilo. Minus 50 er det lik 1575.
Perspektiv: Audi A4 2,0 TDI, BMW 320d xDrive, Ford S-Max 1,5 EcoBoost, Nissan X-Trail og Volvo S60 Cross Country veier alle det samme. Tygg litt på den.
Kombinert med en effektøkning på like mange hester (50, altså), gir det et vekt/effekt-forhold på småpene 2,1 kilo per hestekraft.
0-100 på 2,9 sekunder og toppfart på over 350 kilometer i timen er jo helt greie tall …
Det er ikke like rått som for eksempel McLaren P1, Porsche 918 eller Ferrari LaFerrari, men frykt ei. Lamborghini har nemlig flere ess i ermet enn Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster (det er omtrent like vanskelig å skrive, som å lese).
I følge Road&Track skal nemlig Lambo-sjef Stephan Winkelmann og hans italienske venner vise frem en ordentlig superbil på neste års Genève-utstilling.
Det spekuleres i at bilen blir en hybrid, for å kunne ta opp kampen med nettopp P1, 918 og LaFerrari, og for en gangs skyld håper jeg bilen får et langt, kronglete navn (forslag; Lamborghini Assurdo LPI 970-4 Molto potere), slik at vi unngår LaLamborghini.
Men de som ikke klarer vente, og bare er nødt til å ha det villeste fra Lamborghini akkurat nå, må altså foreløpig «nøye» seg med Aventador LP 750-4 Superveloce Roadster.
Basisprisen er 3,25 millioner kroner. Før norske avgifter. Som for ordens skyld vil bli cirka 2.3 millioner. Så har du drøyt fem-og-en-halv million kroner som brenner i lomma, ikke nøl.
Bare husk at du må si det fulle navnet hver gang noen lurer på hva slags bil du har kjøpt deg.
«Lamborghini Aventador LP sju-femti-strek-fire Superveloce Roadster!»
Puh.