-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
1979: Simca-Chrysler Horizon
At bilen var lett forvirret er en ting. Men da skal du høre om merket: Chrysler debuterte som europeisk operatør i Paris i 1970 med en engelsk Rootes-konstruksjon som de lot bygge hos Simca utenfor Paris. I England ble Hillman-bilene døpt til Chrysler i 1976, men solgt som Simca i Frankrike, inntil Peugeot overtok den skakkjørte bedriften i oktober 1978 og solgte produktene deres som Talbot fra 1979. Da var det enkelt å drive merkevarebygging!
Nå skal riktignok ikke alt føres på konto for utadvendt pressearbeide. Det fantes en del gode folk i organisasjonen, ikke minst alle de som var samlet rundt Art Blakeslee ved stylingstudioet i England. Det var på denne tiden han oppfant mini-vanen som, fordi hans senere arbeidsgivere (først et advanced studio for PSA-gruppen, så sjef for Citroën design, der han gikk av tidligere i år) aldri fikk ut fingeren, ble videreutviklet av de av hans UK-folk som dro hjem til USA-Chrysler da det europeiske eventyret sprakk.
Hvis det skal gå an å si noe pent om Horizon i det hele tatt må det være at den i stor grad er basert på den gamle Simca 1100, som tidlig på 70-tallet ikke bare var Frankrikes best-selgende bil, men som også var tett basert på Fiat 128. Derfor, pr definisjon bra. Men ikke akkurat topp moderne i 1978, da valget fant sted.
Denne bilen som ble valgt var altså et Peugeot-produkt på denne tiden, men het i tillegg både Chrysler og Simca avhengig av hvor den ikke ble solgt, først neste år ble den hetende Talbot (og solgte fremdeles meget moderat). At det også fantes en USA-Horizon fra Chrysler, som ved første øyekast så nesten helt identisk ut, er bare med på å øke forvirringen. Den utmerket seg for øvrig med at – selv om den skulle være søstermodell og et amerikansk innslag i ultra-kompakt klassen, hadde den ikke en del felles med Europa-modellen.