-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
1979: Simca-Chrysler Horizon
At bilen var lett forvirret er en ting. Men da skal du høre om merket: Chrysler debuterte som europeisk operatør i Paris i 1970 med en engelsk Rootes-konstruksjon som de lot bygge hos Simca utenfor Paris. I England ble Hillman-bilene døpt til Chrysler i 1976, men solgt som Simca i Frankrike, inntil Peugeot overtok den skakkjørte bedriften i oktober 1978 og solgte produktene deres som Talbot fra 1979. Da var det enkelt å drive merkevarebygging!
Nå skal riktignok ikke alt føres på konto for utadvendt pressearbeide. Det fantes en del gode folk i organisasjonen, ikke minst alle de som var samlet rundt Art Blakeslee ved stylingstudioet i England. Det var på denne tiden han oppfant mini-vanen som, fordi hans senere arbeidsgivere (først et advanced studio for PSA-gruppen, så sjef for Citroën design, der han gikk av tidligere i år) aldri fikk ut fingeren, ble videreutviklet av de av hans UK-folk som dro hjem til USA-Chrysler da det europeiske eventyret sprakk.
Hvis det skal gå an å si noe pent om Horizon i det hele tatt må det være at den i stor grad er basert på den gamle Simca 1100, som tidlig på 70-tallet ikke bare var Frankrikes best-selgende bil, men som også var tett basert på Fiat 128. Derfor, pr definisjon bra. Men ikke akkurat topp moderne i 1978, da valget fant sted.
Denne bilen som ble valgt var altså et Peugeot-produkt på denne tiden, men het i tillegg både Chrysler og Simca avhengig av hvor den ikke ble solgt, først neste år ble den hetende Talbot (og solgte fremdeles meget moderat). At det også fantes en USA-Horizon fra Chrysler, som ved første øyekast så nesten helt identisk ut, er bare med på å øke forvirringen. Den utmerket seg for øvrig med at – selv om den skulle være søstermodell og et amerikansk innslag i ultra-kompakt klassen, hadde den ikke en del felles med Europa-modellen.