-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
1980: Lancia Delta
Det er vel ingen som husker Lancia Delta i dag som en nær slektning til Fiat Ritmo, eller som Årets Bil for 1980 eller som en SAAB-variant, som den jo ble. Det vi husker den for er det den vokste opp til å bli, en av verdens mest vanvittige rallybiler.

Husk at på denne tiden hadde Lancia allerede gjort rallyløypene lett futuristiske med sin Stratos. Så kom Audis Quattro, som var enda råere, men så ut som en låvedør i sammenligning. Da den litt under 4 meter lange, ganske kantede, Delta debuterte var det vanskelig å tenke seg den som et svar på Quattro. Men først begynte vi å ane hva som skulle skje da GT i.e. med twin cam, innsprøytning dukket opp. Deretter kom Delta HF Turbo, og så kulminerte det, foreløpig med S4 som bare hadde antydninger av Delta-fasongen felles med donator. Motoren bak er vel nok til å fortelle at denne bilen som debuterte i RAC-rallyet i 1985 og besatte de to første plassene, var ganske spesiell.
Men vi fikk jo en ny Delta produksjonsmodell i 1986 – den var en garantert klassiker allerede da. Delta HF Integrale, den gang med 165 hester til å trekke fire hjul gjennom Torsen-differensialet, men i dag er det en rekke av disse praktbilene som yter godt over 200 hester. Du møter av og til noen av dem, praktfullt kjørt av virkelige entusiaster, på norske veier også.
Greit nok at Delta ble Årets Bil, men for oss er Delta en av de mest spennende bilfamiliene fra siste del av forrige århundre og vel et glimrende bevis på et en stygg andunge kan bli mye mer enn en svane. Den kan for eksempel bli en brølende tiger.
Stort bilde av Lancia Delta
Stort bilde av Lancia Delta i Rally-versjon