-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist


























































































Nybygde gamle fra 100-års Alvis
Det er ikke bare Citroën som fyller 100 år i år. Alvis gjør det også, og byr samtidig på nybygde utgaver av gamle modeller.
Alvis er kanskje ikke det engelske tradisjonsmerket du kjenner best. Men i motsetning til mange av dem som er like ukjente, og som også har gått under, lever Alvis fremdeles.
Det er blitt tilbake to komponenter fra det opprinnelige Alvis som bygget sin siste «nye» bil i 1967.
Nesten 50 år med bilproduksjon – selv om navnet levde videre som produsent av militære systemer, men det er en helt annen historie.
Da bilproduksjonen opphørte ble alt av bil i boet overlatt noen gamle medarbeidere.
Det første de gjorde var å opprette Red Triangle (etter Alvis-logoen) som selvfølgelig ble verdens sentrum for restaurering og salg av Alviser.
Etter hvert som man oppdaget hva reste-haugen inneholdt, fant man ut at her kunne det også produseres «originale» biler etter fabrikkens opprinnelige tegninger og spesifikasjoner.
Motor og chassis var forholdsvis uendret fra tidlig femti-tall, til produksjonen opphørte. Også for de med Graber-karosseri som ser forholdsvis moderne ut i forhold til etterkrigsbilene med de tradisjonelle karosseriene.
Men det er de nybygde førkrigsbilene som er spesielt spennende. Det lå fremdeles igjen en rekke blokker fra den 4,3-liters førkrigs-sekseren.
Den nye Alvis-generasjonen har bygget opp disse motorene med (godt skjult) bensininnsprøytning slik at de møter moderne utslippskrav, og med dem i sentrum bygger de det de kaller en «continuation» serie.
Flere karosserier kan bankes opp helt på nytt, også de etter originale tegninger. Vanden Plas Tourer, Bertelli Coupeen eller Lancefield Concealed Hood vil garantert vekke mer oppsikt enn hvilken som helst moderne Bugatti.
Det du får med på kjøpet er chassisnummer som følger de gamle.
I 1938 hadde fabrikken formulert klare planer om å bygge 150 stykker 4,3-liters biler. Krigen og bombingen av Coventry satte en effektiv stopper for det.
Da de måtte gå over til krigsproduksjon var det bare bygget 73 chassiser i denne serien, så det fantes altså 77 «ledige» chassisnummer som nå deles ut.
Hvor mye du må betale for fornøyelsen aner jeg ikke, men timeprisen er lavere i England enn i Norge, selv for denne type fagfolk.
Og Alvis forteller at de bruker 4-5000 timer på hver bil. Og selvfølgelig kan du få med – uten at det syns – både automatgir, servostyring, skivebremser eller aircondition.
Bare fantasien, og pengepungen, setter grenser – men Alvis er meget klare på at bilene de leverer skal ha et genuint preg.