-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
California Light
Å ville bygge en to seters coupé som veier halvparten av en Mazda M5. Da er du på riktig spor.
Hils på to kompiser fra Santa Monica, California som åpenbart er litt hektet på lukkede racerbiler fra sent sekstitall.
Si Porsche 906 så er du kanskje i nærheten.
Nå sier jeg ikke plagiat, bare inspirert av. Men så inspirert at bilen deres kunne sladdet rett inn i Targa Florio i 1966 og ingen hadde lurt på hva slags fremmed fugl dette var.
Hvis det bare er utseendet du er ute etter er dette bankers. Glem innholdet og heng det hele opp på veggen.
A pro pos innholdet: det eneste du finner der inne i tillegg til racingseter, ratt og pedaler er en holder for mobiltelefonen.
Godt tenkt det også – der har du både de instrumentene du trenger og eventuelt infotainment hvis du trenger mer enn det bilen byr på.
Men det er åpenbart at Spencer Beckman og Kyle Krueger også har tenkt på Go, ikke bare Show.
Jeg vet egentlig ikke noe om dynamikken her, men alt virker så riktig.
For det første en seks-sylindret motor, slik som BMW bruker i sin K1600, men her med 250 hk. og 10.000 omdreininger.
Motorsykkelens selvsagte klikk-klakk kasse hører med, ikke noe med å kaste bort tiden på et H-gate-skift her.
Hele drivlinjen veier 102 kg!
Sammen med et åpenbart veldig stiv stålrørschassis, justerbar geometri i hvert hjørne, racingspekk bremser og støtdempere og et fjærlett karosseri ender dette med 635 kg. på vekta.
I tillegg er gutta enige om at styringen er noe av det viktigste ved en virkelig sportsbil – derfor har de like godt bygget sin egen. 1,9 mellom fulle utslag.
Noen bilder viser en av prototypene med skilt på. De må ha klart å forsyne myndighetene med ganske god dokumentasjon for å ha kommet så langt.
Produksjonsplanene er klare, med de første bilene ut neste år.
Men hvor mye de skal koste og hva de gjør aner jeg ikke.
Om de kommer til å endre på navnet vet jeg heller ikke, men kanskje det hadde vært en idé. I dag heter produsenten Shoreline Bespoke, og bilen LM Coupé.
Den fortjener litt bedre.