-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Årets julegave til fotballproffer?
Bentley lever godt på egen historie og markerer 100 års jubileet til «Super Sport», den første Bentley som passerte 100 mph, med en råtass-versjon av Conti GT.
Styret i Crewe har signert papirene på at de flinkeste Bentley-folka kan lage fjerde utgave av Supersport.
2 seter, bakhjulstrekk, og dobbelturbo V8-motor på 657 hestekrefter er oppskriften på sportsbil hos Bentley, i denne omgang. Samt fravær av hybrid-drivlinje.
Supersport skal være det absolutt råeste fra Bentley. Den skal gi smartklokker stress.
Mindre fett
Bentley har brukt slankemedisin som i bilverden betyr, vekk med hybrid, inn med lette materialer. Hele taket er laget av karbon som også gir bidrag til lavere tyngdepunkt. Vekta holdes akkurat under 2-tonn, før sjåføren setter seg inn.
Toppfart byttet med smidighet
Rett etter finanskrisen i 2009 børstet produsenten støv av Supersport-navnet og lanserte en 100 kg lettere Continental GT, den gang med W12 og toppfart på over 300 km i timen.
I 2017 fulgte nok en Supersport, fortsatt i W12-drivlinje, med 710 hestekrefter.
Både 2009- og 2017-utgaven la mest vekt på toppfart og størrelse på motor.
Den nye bilen gjør 0-100 km/t på 3,7 sekunder og toppfarten er litt lavere enn de gamle W12-utgavene.
Nå i 2025 er engasjerende kjøreopplevelse er prioritert foran hastighetsrekorder. Firehjulstrekk er byttet ut med bakhjulstrekk for å gi litt mer «uformell» glede.
Det er helt tydelig at Bentley ønsker å vekke nysgjerrigheten til velstående bilentusiaster som kikker mest på Ferrari og Porsche. Ferrari har fått kritikk for å lage «bløtere» modeller med hybride-ingredienser. Det kan være et smart grep av britene å tilby ren fossil V8.
Motor, girkasse, styring og fjæring er tunet for å gi Supersport smidighet, rask rundt hjørnene-egenskaper, og mulighet til å koble ut absolutt alt av hjelpemidler slik at du kan oppføre deg "ute av kontroll".
Slovensk støy
Bentley henter eksosekspertise fra Slovenske Akrapovič. Selskapet har siden 1991 leverte eksossystemer i toppklasse, først til motorsykler, senere også til sporty biler. Hvis du starter opp utenfor Harrods, eller Sommerro på Solli plass, vil omgivelsene høre deg.
Bare plass til veskehund
For å spare vekt og gjøre bilen ekskluderende er Supersport kun tilgjengelig med to seter, hvor samlebånds-Continental GT har 4 seter. Dermed må de større hundene bli hjemme hos eiernes personlige assistenter.
500 utgaver skal bygges. De viktigste kundene er nok kontaktet for lengst og tildelt mulighet for bil. Kanskje kommer det en slenger fra det norske fotball-landslaget, i gledesrusen som følger med neste års VM-sluttspill.