-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Volkswagens første Xpeng, eller omvendt
Volkswagen har et Kina-problem. En løsning på det kan være å samarbeide tett om nye modeller med kinesiske produsenter. Her er den første de har gjort sammen med Xpeng.
Volkswagens nedtur fortsetter i Kina. I første halvår var salget ned med 34 %.
Men tyskerne har sagt klart fra at nå er det ikke lenger nok med joint ventures på produksjonssiden – nå må de begynne å utvikle nye modeller sammen med folk som virkelig forstår markedet.
Løsningen
Nå dukket endelig ID. Unyx 08 opp på listen over nye biler som det kinesiske industridepartementet har godkjent for fremtidig produksjon.
Den var ventet, allerede på Shanghai-utstillingen før ferien ble den vist som ID.Evo, sammen med to andre konsepter – ID Aura og ID. Era.
Alle skal i produksjon som China-only biler. ID. Unyx 8 får produksjonsstart i første halvpart av 2026.
Her er det ikke mye felles med Volkswagens tyske biler, og en MBE-plattform må du se langt etter.
Denne er bygget på den samme superraske 800 Volts elplattformen som Xpeng også bruker på G9 SUVen. 700 km rekkevidde, burde fint være mulig på denne.
Smarteste Folkevogn
Volkswagen sier dette er merkets smarteste elbil noensinne, og at bilen bare trengte 30 måneder i utviklingsfasen før den er kommer dit den er i dag.
Men det må jo også bety at da Volkswagen kjøpte seg inn med 4,99 % i Xpeng i desember 2023 var kjølen for lengst strukket for denne modellen, og mesteparten av løpet allerede klart.
Det er kjent at det skal komme en VW-modell til sammen med Xpeng. Detaljer vet vi lite om.
Jeg syns imidlertid at det er underlig at de velger å bruke ID.Unyx-navnet hvis de virkelig ønsker å manifestere at nå er de på en virkelig ny og oppsiktsvekkende kurs.
Allerede i juni i fjor lanserte de en ID. Unyx 06. I realiteten en Cupra Tavascan som tilhører den flåten av Folkevogner som er med på å få salgskurven til å peke markant nedover.
I september var den på 315. plass på salgsstatistikken. Det kan da umulig være et navn å bygge videre på?