-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elektrisk E-Klasse under utvikling
Mercedes har lovet en rekke nye elbiler de kommende årene. Denne kan godt bli den nye volumselgeren i taximarkedet.
Da Mercedes-Benz røpet sine planer for et par måneder siden var EQE en av de konkrete modellene de snakket om, og her er en prototyp knipset under testing i Tyskland.
Bilen skal på markedet i 2022, og disse bildene avslører at den får mer til felles med den kommende toppmodellen, EQS, enn med en konvensjonell E-Klasse med hensyn til design.
Mye av årsaken ligger i at begge disse modellene skal bygges på en helt ny plattform som er utviklet spesielt for elbiler og som vil danne grunnlag for en rekke store og mellomstore modeller i årene fremover.
Sammenlignet med E-Klasse får elbilen en mye mer oppreist front, et vesentlig kortere panser, lang akselavstand og en coupé-aktig hekk. Trekk vi kjenner igjen fra EQS Vision og prototyper av den kommende toppmodellen.
En elmotor tar vesentlig mindre plass enn en forbrenningsmotor, og det er utgangspunkt for den korte fronten. Takket være lang akselavstand og et flatt gulv vil bilen ha plass og komfort på nivå med dagens E-Klasse på tross av den skrånende takbuen bak.
Hekken indikerer også at EQE blir en kombikupe med stor bakluke og et romslig bagasjerom, noe som har kjennetegnet E-Klasse gjennom flere generasjoner og gjort den svært populær hos kunder med behov for god bagasjeplass – inkludert taximarkedet.
Da Mercedes omtalte sine planer i oktober bekreftet de at det vil komme en EQE sedan så vel som en EQE SUV og en EQS SUV i tillegg til den tidligere annonserte luksussedanen EQS. Elle disse skal bygges på den nye plattformen med betegnelse MMA.
Ifølge AutoCar har Mercedes bekreftet at EQE blir en business-limousine for fremtiden, litt mindre enn EQS, og at den skal bygges i Kina der selskapet har en joint venture med BAIC.