-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Optimalt opplegg
Andreas Mikkelsen var i ti år en del av Even Management og har fortsatt tett dialog med selskapet. Han var svært entusiastisk til Next Generation da vi snakket med ham under lanseringen i fjor. Så hva syns han i dag?

– Det har vært utrolig gøy å følge utviklingen til disse gutta fra sidelinjen. Ingen hadde nok trodd at de skulle utvikle seg så raskt som de har gjort – det var jo ikke lenge de hadde kjørt før det ble en NM-tittel i simracing, og det er jo egentlig helt vanvittig. Men det bekrefter hvor lett barn i den alderen tar ting og hvor viktig det er å utnytte den tiden maksimalt. Det gjelder også hvordan de suger til seg lærdom fra instruktørene. Det fins nok utøvere som tilbringer langt mer tid i simulator, men i dette konseptet blir tiden benyttet optimalt gjennom et profesjonelt opplegg, sier Andreas.
Han var selv med på treningene i starten, noe som var nyttig i en periode med lockdown på det meste av rally. Nå som verden har åpnet mer opp er han tilbake i rallybil hvor han tester ut nye Pirelli-dekk som blir standard i WRC fra neste sesong.
Simracing dreier seg vel primært om baneracing, så hvor relevant er det egentlig for en fremtidig rallyfører?
– I banekjøring handler alt om detaljer, små, små detaljer som til sammen utgjør en forskjell på bane. Det er jo slik at noen få hundredeler kan skille mellom 1. og 10. tid. Det man lærer gjennom dette detaljarbeidet blir stadig mer aktuelt også i rally hvor konkurransen er blitt tettere og tettere gjennom de siste årene, det er nærmest som baneracing på skogen. Det er bra å få inn måter å jobbe på i ung alder. Simulatorspillene dreier seg mest om baneracing, jeg har ennå ikke prøvd noe som føles veldig likt med å kjøre en ekte rallybil, gleder meg til det kommer. Men det er et fantastisk sted å starte, og mye av det som gjelder baneracing gjelder også i rally, konkluderer Norges fremste rallyfører de siste årene.
Artikkelserien:
Del 1 - Så vellykket at vi bare må fortsette
Del 2 - KNA og Norges Bilsportforbund om Next Generation