-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Bli med på rekordrunde på Ringen
Audis testfører Frank Stippler har vært på Nordsløyfa med nye RS3. Det resulterte i ny rekord – du kan bli med på testrunden her.
La oss ta rekorden først som sist: en runde på 7 minutter og 40,748 sekunder er ifølge Audi ny rekord for standardbiler i kompaktklassen og 4,64 sekunder raskere enn noen har prestert i klassen tidligere.
Bilen som vi nylig omtalte, ble kjørt av Audi Sports erfarne racing- og testfører Frank Stippler.
Før start på rekordrunden var det eneste inngrepet Stippler foretok å justere lufttrykket i dekkene – noe som er ekstremt viktig for å få maksimalt ut av dekkene under rådende temperatur- og værforhold.
RS3 er utstyrt med en avansert «torque splitter» som fordeler kreftene optimalt mellom de to bakhjulene, og Stippler fremhever denne som en viktig detalj for å gi bilen de unike kjøreegenskapene.
Under dynamisk kjøring leveres mest moment til det ytre bakhjulet med høyest belastning. I praksis betyr det at i høyresvinger sendes det mest kraft til venstre bakhjul mens det motsatte er tilfelle i venstresvinger.
Rekordbilen var utstyrt med Pirelli P Zero Trofeo R semi-slick dekk som kan bestilles fra fabrikk, 19-tommers keramisk bremsesystem foran, samt RS suspension plus med adaptive dempere.
Audi RS3 har en potensiell toppfart på 290 km/t og gjør unna aksen til hundre på 3,8 sekunder.