-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Fisker avslører flere detaljer
Fisker viser sin Ocean som produksjonsklar prototyp på LA Auto Show. Det skjedde på dagen ett år før produksjonen starter i Østerrike.
Som vi tidligere har nevnt skal Fisker kommende elbil bygges hos Magna Steyr i Graz, Østerrike. Dato for produksjonsstart er satt til 17/11-2022.
Ocean skal tilbys i tre versjoner, Sport, Ultra og Extreme. Basisversjonen Sport blir forhjulsdrevet med en enkel motor på 275 hk, skal greie null til hundre på rundt syv sekunder og har en stipulert rekkevidde på 400 kilometer etter amerikansk standard.
Går du for Ultra får du en motor på hver aksel, samlet effekt på 540 hk og en akstid på ned mot fire sekunder. Toppmodellen Extreme har ytterligere ti hester og kutter akselerasjonen med tre tideler.
Ocean Ultra har en antydet rekkevidde på 547 km mens Extreme skal klare 563 km. Fisker oppgir ikke konkret kapasitet på batteriene, men sier de vil bruke LFP-celler (litium ferrofosfat) i innstegsmodellen og NMC (nikkel magnesium kobolt) i de øvrige.
Les også: Fisker lover lengst rekkevidde
Maks ladehastighet er tidligere oppgitt til 250 kW. Alle varianter kan trekke henger, Sport begrenset til 925 kg mens utgavene med firehjulsdrift drar inntil 1800 kg.
Mange amerikanere vil nok anse bilen som liten, men med en lengde på 477 cm, en bredde på 199 cm og høyde på 163 cm er den noe større enn Tesla Model Y i alle retninger. Det samme gjelder akselavstanden på 292 cm.
I USA vil prisen starte på 37.499 for modellen med forhjulsdrift. Ultra får en pris på 49.999 mens toppmodellen vil koste fra $68.999. Prisene høres også ut til å være i «Tesla-land».
Fisker har planer om flere modeller i årene fremover, blant annet en rimeligere modell, Project Pear, med produksjon i USA. Pickup, crossover og supersedan har også vært antydet.