-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Allsidig plattform
Renault har allerede gitt oss smakebiter av sin elektriske fremtid, men vi kan røpe enda litt mer.
Det er snart et år siden Luca di Meo avslørte flere detaljer rundt Renaults fremtidsplaner, og på bilutstillingen i München fikk vi et første møte med en gjenoppstått Renault 5 i elektrisk innpakning. En kul sak.
Det viktigste i den nære fremtiden er selvsagt Megane E-Tech som kommer til Norge i løpet av våren som en reell utfordrer i kompaktklassen. Den har i alle fall på papiret det som skal til for å bli en volumselger.
På samme plattform som Renault 5 EV skal det også bygges en mer høyreist fetter som på utviklingsstadiet omtales som Renault 4ever, og da skjønner du at røttene strekker seg tilbake til Renault 4 som var i produksjon fra 1961 til 1994.
Mens Renault 5 skal lanseres som en sporty kombikupe, blir 4ever en kompakt crossover. Ifølge designsjef Gilles Vidal blir bilen «retro-moderne» for å appellere bredt. Modellen skal etter planen lanseres i 2025.
4ever blir bare en av ti nye elbiler fra Renault som skal presenteres innen 2025, og innen 2030 skal de kun selge elbiler i Europa. Flere av disse skal bli såkalte «tidløse klassikere», noe vi har fått eksempler på gjennom Renault 5.
Begge de nye kompaktmodellene skal baseres på ny batteri- og elmotorteknologi som er under utvikling hos Renault Group og skal sørge for kraftig kutt i produksjonskostnaden – ifølge de Meo blir nye 5-eren 33 prosent billigere å bygge enn Zoe.
Renault har bekreftet at Alpine skal lansere flere sportslige elbiler – den første kommer i 2024.
De forteller også at den kompakte plattformen med betegnelse CMF-BEV skal benyttes for en kompakt varebil, og det har satt fantasien i sving hos vår illustratør.
Her har han manipulert frem renderinger av hvordan en slik modell kan se ut basert på den klassiske Renault 4 Fourgonette varebilen.
Luca di Meo har fortalt at Zoe pensjoneres i 2024, og det kan passe fint med lanseringen av de nye modellene, Renault 5 EV og 4ever.