-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er Porsches andre elbil på test
Porsche har bekreftet at deres neste elbil blir en ny Macan. Her er den under testing i kjølig klima.
Bilen skal på markedet i løpet av 2023, men prototypene som nå befinner seg i området rundt Polarsirkelen har fått sin endelige form slik at vi kan avsløre en del detaljer.
Bilen skal bygges på den nye PPE-plattformen som er utviklet i samarbeid med Audi og der første modell ut blir Q6 e-tron som skal vises mot slutten av inneværende år.
Plattformen benytter 800 volts arkitektur tilsvarende den vi finner i Taycan og er dermed klargjort for superrask lading. På et 350 kW ladepunkt har Porsche antydet at man fyller strøm nok til 10 mil på fire minutter og nok til 40 mil på under 20 minutter.
De har også demonstrert en lader på 450 kW som gir 10 mil på rundt tre minutter.
Selv om prototypene er godt kamuflert kan vi se at bilen får en coupé-aktig takbue som skrår markant i hekken. Vi ser også at den er utstyrt med LED hovedlys tilsvarende de som brukes på Taycan.
Våre fotografer forteller at bilen har en hekkspoiler som løfter seg i hastigheter over 50 km/t.
Porsche benytter både fysisk og virtuell testing under utviklingen av nye Macan electric, og målet er selvsagt at den blir det mest sportslige innslaget i segmentet, blant annet gjennom meget avansert firehjulsdrift.
Produksjon av den nye elbilen skal skje ved anlegget i Leipzig hvor også dagens Macan bygges. Planen er at modellene med bensinmotor skal selges side om side med elbilen i noen år fremover, og denne fikk i fjor sommer sin andre oppdatering.
Men på sikt blir Macan kun elbil. Porsche-entusiaster må pent venne seg til tanken, for produsenten har antydet at i 2030 vil fire av fem nye Porscher være elbiler. Resten skal utgjøres av 911 som blir deres siste skanse for bensinhoder.