Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43
Mercedes-AMG SL 43

SL i litt tammere versjon

Så langt har Mercedes-AMG lansert sin nye SL i to versjoner med V8-maskin og firehjulsdrift. Nå kommer en litt mildere versjon, men fortsatt med krefter nok for de fleste.

Publisert Sist oppdatert

Det er AMG-avdelingen som har hatt totalansvar for utviklingen av den nye cabrioleten, og i første omgang ble den lansert som SL 55 og SL 63 med turbomatet V8.

Nå kommer en tredje variant, SL 43, med en nyutviklet firesylindret motor – ifølge Mercedes-AMG den første motor med elektrisk eksosdrevet turbo i en produksjonsmodell.

Teknologien er hentet fra Formel 1, og systemet er ifølge produsenten et derivat av motorene Mercedes-AMG F1-teamet har benyttet i en årrekke. Systemet gir umiddelbar respons over hele turtallsregisteret samtidig som det sørger for reduserte utslipp.

Turboen drives av et 48-volts elektrisk system som også driver den beltedrevne starter-generatoren.

Motoren har en effekt på 381 hestekrefter pluss 14 ekstra gjennom en boost-funksjon. Maks dreiemoment er på 480 newtonmeter i området 3250-5000 omdreininger. Slett ikke verst for en firesylindret toliter.

En nitrinns AMG Speedshit girkasse overfører effekten til bakhjulene (V8-variantene har firehjulsdrift).

Produsenten lover null til hundre på 4,9 sekunder og toppfart på 275 km/t.

Powered by Labrador CMS