-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Flere får kjøpe Lagonda
Da Aston Martin presenterte sin mest eksklusive modell, skulle den kun selges i Midtøsten. Nå får flere tilgang til luksusdoningen.
Avdukingen av Lagonda Taraf skjedde i Dubai i november, og meningen var at de 200 eksemplarene som skal bygges skulle være et eksklusivt tilbud til søkkrike arabere.
Men nå har den britiske luksusbilprodusenten endret planene, slik at flere får mulighet til å sikre seg et av de eksklusive eksemplarene.
Enkelte markeder i det kontinentale Europa kommer på Lagonda-kartet, og siden bilen nå også tilbys med høyreratt åpnes det for kunder i Storbritannia og Sør-Afrika også.
Aston Martin-sjef Dr. Andy Palmer sier han har jobbet for dette siden han startet i selskapet i fjor.
- Jeg vil tilby bilen til kunder verden rundt som har meldt sin interesse, og jeg er glad for at vi nå åpner for bestilling i nye markeder, sier Palmer. Han legger til at produksjonstaket på 200 biler fortsatt står fast.
Super eksklusiv
Lagonda Taraf er bygget på Aston Martins fleksible VH-arkitektur, og karosseriet består i stor grad av karbonfiber. Den blir håndbygget av spesialister i Gaydon i dedikerte produksjonslokaler hvor blant annet superbilen One-77 er lagd.
Motoren er en seksliters V12, men ellers er det sparsomt med tekniske detaljer.
Bilen skal tilbys gjennom Aston Martins VIP salgsprogram, der prisen forblir konfidensiell mellom selger og kjøper. En listepris er uansett lite interessant, siden man forventer at kundene vil skreddersy bilen i samarbeid med Aston Martins Q-avdeling.