-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Konklusjon
Hvis kjøreegenskaper er det viktigste argumentet for å velge bil, er Opel Astra TwinTop det naturlige valget denne gang – fordi bilen er utstyrt med sportchassis med elektronisk justering (IDS+). Astra har også et overtak på sin konkurrent når det gjelder motorytelse, og skulle vi ha gått ned et trinn til 1,8-liters motor med 140 hk, ville det ha betydd 55.000 kroner lavere pris.
På områder som plass, komfort og førermiljø får Volkswagen Eos et klart forsprang. Det er et viktig argument at en fireseter er så rommelig at alle fire setene kan benyttes i praksis. Av disse to konkurrentene er det bare Eos som kan få godkjent på det området. Når Eos med sitt standardoppsett også viser kompetente kjøreegenskaper, og i det hele tatt oppleves som nettere og lettere å håndtere, er resultatet denne gang en klar poengseier til Eos.
LES MER:
- Opel Astra TwinTop
- Volkswagen Eos
- Tekniske data