-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Konklusjon
Hvis kjøreegenskaper er det viktigste argumentet for å velge bil, er Opel Astra TwinTop det naturlige valget denne gang – fordi bilen er utstyrt med sportchassis med elektronisk justering (IDS+). Astra har også et overtak på sin konkurrent når det gjelder motorytelse, og skulle vi ha gått ned et trinn til 1,8-liters motor med 140 hk, ville det ha betydd 55.000 kroner lavere pris.
På områder som plass, komfort og førermiljø får Volkswagen Eos et klart forsprang. Det er et viktig argument at en fireseter er så rommelig at alle fire setene kan benyttes i praksis. Av disse to konkurrentene er det bare Eos som kan få godkjent på det området. Når Eos med sitt standardoppsett også viser kompetente kjøreegenskaper, og i det hele tatt oppleves som nettere og lettere å håndtere, er resultatet denne gang en klar poengseier til Eos.
LES MER:
- Opel Astra TwinTop
- Volkswagen Eos
- Tekniske data