-
Bilkonsulent/Plassjef
Autoringen Bergen AS
-
Takstansvarlig / Skadekoordinator
Møller Bil Romerike AS
-
Mekaniker
Bertel O. Steen Jessheim AS
-
Mercedes-Benz mekaniker
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
Audis tredje prolog
Når bilutstillingen i Shanghai åpner til uken, viser Audi konseptbilen Prologue Allroad – deres tredje konseptbil i løpet av et halvt års tid.
Vi får på denne måten et innblikk i Audis fremtid med hensyn til design og teknologi. Vi har tidligere møtt Prologue-betegnelsen på en Coupé og en Avant, og nå er altså turen kommet til Allroad – en biltype som har en relativt stor tilhengerskare, ikke minst i Norge.
Den første bilen i serien het rett og slett "Audi Prologue" og ble vist på bilutstillingen i Los Angeles i fjor høst, da utformet som et stor coupé og som en forsmak på Audi's fremtidige design.
Opus 3
På bilutstillingen i Genève i våres stod en ny variant, "Audi Prologue Avant" – en ny tolkning av Audi's Avant-filosofi. Nå er det altså duket for en tredje versjon, "Audi Prologue Allroad".
Konseptet er en smakebit på en ny generasjon Allroad blant Audis større modeller. Med en lengde på 5,13 meter (19 cm lengre enn A6 Allroad) og typiske Allroad designelementer, skal konseptbilen fremstå som en sportslig variant av en rommelig stasjonsvogn med god fremkommelighet.
Det tredje medlemmet i Prologue-familien byr også på neste generasjon lysteknolgi, Matrix laserlys hvor lyset brytes ned til en mengde små piksler. Det gir nesten ubegrensede muligheter for å distribuere lyset i ulike former og fasonger.
«Snille muskler»
Drivlinjen i Prologue Allroad består av en kraftig og effektiv 4.0 TFSI V8 bensinmotor med twinturbo, og en elektrisk motor som får energi fra Li-ion batteripakken i bilen.
Samlet effekt av de to motorene er hele 734 hk, med et maks dreiemoment på totalt 900 Nm. Bilen gjør 0-100 km/t på raske 3,5 sekunder. Quattro permanent firehjulsdrift sørger for å få kreftene effektivt ned i underlaget.
Rekkevidde med ren el-drift er oppgitt til 54 kilometer, slik at mye av den daglige kjøringen kan foretas utslippsfritt. Oppgitt forbruk etter gjeldende testsyklus (NEDC) er 0,24 l/mil, tilsvarende et C02-utslipp på 56 g/km.
Prologue Allroad er også klar for induksjonslading, en teknologi som muliggjør at ladbare hybrider og elbiler kan lade trådløst på bestemte steder.
Bilen parkeres over en spole av ledende materiale som skaper et vekslende elektromagnetisk felt. I bilen sitter en annen spole, som tar opp magnetfeltet og omdanner energien til elektrisk strøm.
Infotainment
Interiøret i konseptbilen hinter også om kommende teknologi. Infotainment-skjermene er integrert i dashbordet på helt nye måter og fremstår nå som en langt større del av fører- og passasjermiljøet foran.
Infotainment-systemet har nye "touch & swipe"-funksjoner som blant annet tillater at passasjeren foran kan sende navigasjonsdata etc. fra sitt store panel til sjåførens panel ved sveipe-bevegelser som man kjenner fra dagens nettbrett.
Nytt er også at flere av panelene benytter OLED-teknologi, det gir et ekstremt skarpe og presise bilder og animasjoner.