-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
BMW er målet
Nå har Audi tatt sikte på BMW. "Nå legger vi oss i ytre fil, klar til å kjøre forbi" sa Audisjef Rupert Stadler i sin nyttårshilsen.
Blant de tyske premium-produsentene er det åpenbart en slags innbyrdes konkurranse. Det vil si, Mercedes-Benz er for lengst hektet av hvis vi snakker personbiler, de er for lengst plassert på tredje plass.
Men avstanden mellom nummer 1, BMW, og nummer 2, Audi, er skrumpet merkbart inn de siste fem årene.
Foreløpig kjenner vi bare tall for årets første 11 måneder, men i den perioden ble Audi kvitt 1,19 millioner biler – 50.000 flere enn Mercedes-Benz. BMW på sin side har fremdeles betryggende avstand, de solgte 1,51 millioner over hele verden.
Men til den trofaste lokalavisen Donaukurier sa Stadler i forbindelse med det nye året at han var trygg på at denne situasjonen ikke ville vare. Audi ville bli premium-merke nummer én, og han var sikker på at «i løpet av fem eller seks år vil vi stå øverst på pallen».
Han la til at foran det nye året var ordrebøkene fulle, at han regnet med en forsiktig vekst, fremfor alt i Sør-Amerika, Russland og Kina, men at i Europa gikk det mot en stagnasjon. Han så faktisk ikke bort fra at det kunne bli en tilbakegang.
Samtidig kunne forresten Automotive News fortelle at Mercedes-Benz planla å produsere 988.110 personbiler i Tyskland i år. I så fall en ny rekord.
Totalt, inkludert Smart og Maybach (som definitivt er på vei ut) skal Mercedes-Benz bygge 1,52 millioner biler i år. Men man må trekke bort Smart, når det er de rene premium-tallene man diskuterer.