-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Abt med massivt skyv
Abt, kjent fra Formel E og som Audi-trimmer, har også krysset 1000-hesters grensen nå. Men på en ny og original måte.
Abt har for lengst vist frem sin versjon av Audis sekser, og da mener jeg RS6. De folkene tilhører det mindretallet her i verden som syns 560 hester er litt spedt, så deres versjon yter 730 hk.
Der har de noe de kaller Abt Engine Control (AEC) og et litt annerledes eksosanlegg, og når du kjøper anlegget heter det Abt Power R.
Men nå har de tatt den enda lengre og blandet inn kunnskaper både fra sin egen el-mobil gruppe som de kaller e-Line, og fra bilsport. Det er nemlig Abt som drifter Audis Formel E-innslag.
Les også: Heftige Audier på vei
Den nye RS6-versjonen deres heter RS6-E og da er vel plottet allerede avslørt.
De legger inn en forholdsvis mager batteripakke på 13,6 kWh, og så bygger de inn en ny elmotor inne i drivaksel-tunnelen slik at det kan gis et ekstra skyv til bakhjulene.
Dette skyvet aktiveres ved hjelp av det Abt-folkene kaller en Magic Button, og du trykker ikke på den før du er over 100. Men da kan du til gjengjeld utløse nye 288 hk, slik at samlet er vi oppe på en systemytelse på 1018 hk (og 1291 Nm!).
Her er det ikke noe tull med regenerering av bremsekraft, eller bykjøring bare på strøm – dette er ene og alene er klin rå elektrisk booster som ikke en gang hjelper deg med de latterlige målingene fra null til hundre (hvem bryr seg?), men som gir deg et par ekstra raketter når du har nådd tresifret.
Du får forresten litt hjelp fra andre deler av konstruksjonen også. En bedre aeropakke, senket opphengning og nye 21-tommers felger.
At bilen er foliert slik at det hele skal minne om et kretskort er nok derimot helt uten noen som helst virkning i de hastighetene vi snakker om. Akkurat det mønsteret virker bare sært.