-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Se Audi e-tron på Oslo Motor Show
26. oktober kan du på Oslo Motor Show se, ta på og prøvesitte e-tron, Audis første batterielektriske bil.
Audi ligger ikke på latsiden i oppkjøret til lanseringen av e-tron. Mandag 22. oktober er det klart for sniktitt for få og utvalgte på DogA i Oslo, men gråt ikke for at du ikke er invitert til dette arrangementet, for den store og offisielle publikumslanseringen finner sted bare noen dager senere.
Stedet er Oslo Motor Show på Lillestrøm siste helg i oktober, og det er første gang OMS brukes til lansering av en helt ny bilmodell. Med forventning om minst 40.000 besøkene de tre dagene showet varer, er det ikke spesielt rart at Audi velger nettopp denne arenaen for å presentere bilmodellen som ligger an til å bli Audis viktigste på lang til.
Aldri har så mange nordmenn stått i kjøpekø for en Audi som for elektriske e-tron. 6500 har allerede betalt 20.000 kroner i depositum for å stå på reservasjonslisten.
Det er ikke første gang e-tron er i Norge. Først ble den vist som konsept for utvalgte kunder tidlig i år, et halvt år senere stod bilen i Møller-teltet på Arendalsuka sammen med Skoda-konseptet Vision E, også den elektrisk.
I Arendal var bilen en lettere kamuflert prototyp, på Oslo Motor Show står en fiks ferdig produksjonsbil slik den vil ta seg ut når den dukker opp hos en Audi-forhandler nær deg rett etter at nyttårsrakettene har stupt inn i 2019.
Her er noen fakta om Audien:
- Pris levert Oslo fra 651.190 kroner.
- L/B/H: 490/194/162 cm.
- 360 hk effekt/561 Nm i moment i normalmodus.
- 408 hk/664 Nm i sportsmodus.
- 0-100 km/t på 5,7 sekunder.
- 95 kWh batteri.
- Over 400 WLTP-kilometer rekkevidde.
- Opp til 150 kW hurtiglading.
- Bagasjerom på 600 til 1665 liter.
- 60 liter ladekabelrom foran.
Audi e-trons viktigste konkurrenter blir i første omgang Jaguar I-Pace og Tesla Model X. Mot slutten av 2019 blander også Mercedes EQC seg inn i dette selskapet.
e-tron får på Oslo Motor Show selskap av Q8, Audis sist lanserte SUV, nesten fem meter lang med dieselelektrisk/hybrid drivlinje og priset fra 1.130.000 kroner.