-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Se Audi e-tron på Oslo Motor Show
26. oktober kan du på Oslo Motor Show se, ta på og prøvesitte e-tron, Audis første batterielektriske bil.
Audi ligger ikke på latsiden i oppkjøret til lanseringen av e-tron. Mandag 22. oktober er det klart for sniktitt for få og utvalgte på DogA i Oslo, men gråt ikke for at du ikke er invitert til dette arrangementet, for den store og offisielle publikumslanseringen finner sted bare noen dager senere.
Stedet er Oslo Motor Show på Lillestrøm siste helg i oktober, og det er første gang OMS brukes til lansering av en helt ny bilmodell. Med forventning om minst 40.000 besøkene de tre dagene showet varer, er det ikke spesielt rart at Audi velger nettopp denne arenaen for å presentere bilmodellen som ligger an til å bli Audis viktigste på lang til.
Aldri har så mange nordmenn stått i kjøpekø for en Audi som for elektriske e-tron. 6500 har allerede betalt 20.000 kroner i depositum for å stå på reservasjonslisten.
Det er ikke første gang e-tron er i Norge. Først ble den vist som konsept for utvalgte kunder tidlig i år, et halvt år senere stod bilen i Møller-teltet på Arendalsuka sammen med Skoda-konseptet Vision E, også den elektrisk.
I Arendal var bilen en lettere kamuflert prototyp, på Oslo Motor Show står en fiks ferdig produksjonsbil slik den vil ta seg ut når den dukker opp hos en Audi-forhandler nær deg rett etter at nyttårsrakettene har stupt inn i 2019.
Her er noen fakta om Audien:
- Pris levert Oslo fra 651.190 kroner.
- L/B/H: 490/194/162 cm.
- 360 hk effekt/561 Nm i moment i normalmodus.
- 408 hk/664 Nm i sportsmodus.
- 0-100 km/t på 5,7 sekunder.
- 95 kWh batteri.
- Over 400 WLTP-kilometer rekkevidde.
- Opp til 150 kW hurtiglading.
- Bagasjerom på 600 til 1665 liter.
- 60 liter ladekabelrom foran.
Audi e-trons viktigste konkurrenter blir i første omgang Jaguar I-Pace og Tesla Model X. Mot slutten av 2019 blander også Mercedes EQC seg inn i dette selskapet.
e-tron får på Oslo Motor Show selskap av Q8, Audis sist lanserte SUV, nesten fem meter lang med dieselelektrisk/hybrid drivlinje og priset fra 1.130.000 kroner.