-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Spenstig, luksuriøs og... diskret?
Hva får man hvis man krysser en Audi A8 med en Lamborghini Gallardo? Svaret er S8, Audi sitt nye flaggskip.
Fullt like rå som italieneren er nok ikke modellen som blir lansert på Tokyo Motor Show denne uka. Men det er brukt samme teknologi i V10 bensinmotoren, som har en kapasitet på hele 5,2 liter. Flere racinggener er sikret gjennom å bruke FSI-teknologien til Le Mans-suksessen R8.
S8 quattro yter 450 hestekrefter, har et maks dreiemoment på 540Nm, og galopperer fra stillestående opp til 100 km/t på 5,1 sekunder. Permanent firehjulstrekk, torsen differensial og adaptiv luftstyrt støtdemping med sju sensorer sørger for at de to tonnene sitter stødig på veien trass i de voldsomme kreftene.
Gjennom bilens kommandosenter ved navnet Multi Media Interface, kan sjåføren velge mellom 4 ulike kjøreprogrammer. DVD-basert navigasjonssystem, 14-veis elektrisk setejustering, lys- og regnsensorer, elektrisk parkeringsbrems med bakkestartfunksjon, og LED-teknologi for kjørelysene er et utvalg av standardutstyret Audi har valgt å kalle "diskret luksus".
Når det gjelder designet, har ikke Lamborghini hatt noen innflytelse. Det som skiller nye S8 fra en A8 eksteriørt er sportslige detaljer som 5 luftinntak - tre under grillen og to under frontlyktene-, S8 emblem av platinum i grillen og på baken, som bærer 4 eksosrør og en spoiler integrert i bagasjeromslokket.
Standard er interiør i lær og detaljer av børstet aluminium, samt S8-merke i skinnende platinum på rattet. Perfekt match til 20 feite aluminiumsfelger - med dekk i dimensjon 265/35 ZR 20 - og sidespeil i aluminium.
For de som ikke nøyer seg med å få blikk etter seg, men også ønsker å bli hørt når de cruiser rundt, er det mulig å bestille stereo fra Bang & Olufsen med 14 høyttalere. Selvfølgelig med mulighet for stemmestyring.
Første leveranser av prestisjemodellen er ventet å finne sted i juni neste år, og prisen for denne dosen med diskret luksus er anslått til 97 000 Euro. Uten norske avgifter!