-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Elbil fra Taiwan
En av produsentene som var på plass i Shanghai, var Luxgen som viste sine fremtidsvisjoner.
Luxgen er et nytt bilmerke fra Taiwan som vi har omtalt tidligere her på BilNorge.
De stilte med et nytt konsept på Auto Shanghai – kalt Neora.
I tillegg til å inneholde en elektrisk drivlinje, skal Neora også si noe om i hvilken retning Luxgen beveger seg med hensyn til design, og dette ser jo riktig så spiselig ut.
Men la oss ta en titt på elmotoren. En effekt på 180 kW (tilsvarende 245 hester) gjør at akselerasjonen fra null til hundre kan foretas på 6,5 sekunder. Potensiell toppfart er oppgitt til 250 km/t.
Men viktigere for en elbil er rekkevidden. Et Li-ion batteri med en kapasitet på 48 kWh skal sørge for at Neora kan kjøres hele 400 km med fulle batterier, noe som høres ganske imponerende ut i elbil-sammenheng.
Når batteriene begynner å gå tomme for strøm, kan de lades opp til 80 % kapasitet på under en time.
Neora oppgis å ha en egenvekt på 1600 kg, ganske lavt for en elbil i denne størrelsen.