-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Elbil fra Taiwan
En av produsentene som var på plass i Shanghai, var Luxgen som viste sine fremtidsvisjoner.
Luxgen er et nytt bilmerke fra Taiwan som vi har omtalt tidligere her på BilNorge.
De stilte med et nytt konsept på Auto Shanghai – kalt Neora.
I tillegg til å inneholde en elektrisk drivlinje, skal Neora også si noe om i hvilken retning Luxgen beveger seg med hensyn til design, og dette ser jo riktig så spiselig ut.
Men la oss ta en titt på elmotoren. En effekt på 180 kW (tilsvarende 245 hester) gjør at akselerasjonen fra null til hundre kan foretas på 6,5 sekunder. Potensiell toppfart er oppgitt til 250 km/t.
Men viktigere for en elbil er rekkevidden. Et Li-ion batteri med en kapasitet på 48 kWh skal sørge for at Neora kan kjøres hele 400 km med fulle batterier, noe som høres ganske imponerende ut i elbil-sammenheng.
Når batteriene begynner å gå tomme for strøm, kan de lades opp til 80 % kapasitet på under en time.
Neora oppgis å ha en egenvekt på 1600 kg, ganske lavt for en elbil i denne størrelsen.