-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Fiats kinesiske crosser
Ottimo er en mellomklassebil fra Fiat produsert i Kina for kinesere. I Shanghai viste de en spennende crossover-versjon av den.
Ottimo Cross er navnet Fiat har satt på sin kinesiske crossover-modell som debuterte på Shanghai-utstillingen. Den ser såpass ryddig ut, har mange elementer fra produksjonsmodellen, og er så logisk, at det er veldig sannsynlig at dette vil bli en katalog-modell om kort tid.
Dette er ikke noen helt ny modell som Citroëns Aircross, men mye av oppskriften er den samme. Den har heller ikke Aircrossen vanvittig flotte konsept-interiør. Her er det Ottimo-standard interiør, det eneste avviket er røde sømmer.
Off-road look
En opphengning som løfter hele bilen noen centimeter, kraftige hjul der svarte hjulbuer forsterker det massive inntrykket, skikkelige støtfangere og antydninger av skliplater, og et takstativ som ser brukbart ut.
En oppskrift som har vist seg svært populær i Kina, noen modeller som allerede har gått gjennom cross-kverna, selger bedre enn de Obos-modellene de opprinnelig var basert på.
Det er en del gode detaljer her, som forhåpentlig vil henge ved helt til samlebåndet begynner å gå. Nye, kule baklys, kombinert støtfanger/skliplate båe foran og bak, eksosrør som ser ut som de mener alvor og som er speilet i noen skikkelige luftinntak ute i hjørnene foran.
LED-elementene på hver side under takgrinden foran er litt frekke – og kanskje ikke lovlige? – dessuten er grillen ny og kan kanskje varsle en ny æra for Fiat-fronter?
Det er ikke noe oppsiktsvekkende med drivlinjene, 120- eller 150-hesters 1,4-liters bensin og med en femtrinns manuell eller en DCT. Det hele bygget på toppen av en C-Evo plattform, den samme du finner under Giulietta.