-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
800 volt og batteribytte
Første glimt av Hongqis nye konsept
E202 EV Concept er foreløpig det eneste navnet vi har på en konseptbil Hongqi skal presentere på Shanghai-utstillingen om en snau måned. Kjapplading eller batteribytte og 800 volt.
Hongqi har ikke gitt opp forbrenningsbiler, og har nettopp lansert en ny, stilig limousine: H6.
Den kan vi imidlertid bare glemme – med mindre du tror at E-Fuel kompromisset vil snu opp ned på bilmarkedet i Norge.
Dream on …
Men de har heldigvis også bestemt seg for å fortsette innsatsen med New Energy biler.
Da han nylig presenterte H6 sa Qiu Xiandong, president i FAW Group, at i år skulle FAW selge fire millioner biler. Det er 25 prosent opp fra fjorårets 3,2 millioner, det. Og ikke bare det – han skulle klare 400.000 NEVs (uten å dele dem inn i PIH og batterielektriske) som i så fall blir en økning på 113 %.
Mirakel
E 202-konseptet blir ikke en del av den økningen, for den skal ikke på markedet før neste år, men kommer garantert til å bidra til videre vekst.
For Qui har ikke tenkt å gi seg. Hongqi er et industrielt mirakel, sa han. Selskapet har økt med 65-gangeren på bare fem år kunne han fortelle med en tone som sa «følg fortsatt med».
Superlading
Om E202 vet vi ikke mye. Den skal riktignok bruke det nye Quilin-batteriet fra CATL som åpenbart har kjempeappetitt på lading: nye 300 kilometer tar visst bare fem minutter.
Allikevel skal bilen også bygges for batteribytte, og får en 800 volts arkitektur.
Den skal bygges på selskapets modul-plattform, FME heter den som kan by på akselavstander fra 270 til 345 cm. Hva de har valgt her aner vi foreløpig ikke noe om.
Forsmak
Vi vet jo heller ikke om dette virkelig antyder utseendet, men slike renderinger ser jo alltid bra ut.
Her med masse LED-finter og en front som kunne passet til en Lamborrari V12 SUV sammen med en form på dørplatene og siden av bilen som jeg er spent på om de får til i praksis.
Interiøret vet vi derimot ikke noe om.
Hva vi i hvert fall kan slå fast er at den heldigvis ikke virker fullt så arrogant som den E-HS9 vi kjenner i Norge.