-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Første Kia på helt ny plattform
Kia og søsterselskap Hyundai er bedre rustet enn de fleste konkurrenter på elbilfronten. Men nå er de i ferd med å utvikle en modell som kan bli aktuell for svært mange.
Kia selger bra av e-Soul, og ifølge den norske importøren får de i tiden fremover også god tilgang til e-Niro som har generert lange ventelister.
BIL-TEST: Rekkeviddevinnerne
Men våre bilder viser en helt ny modell som skal avdukes i løpet av neste år, noe som innebærer at den neppe er på markedet før i 2022.
Vi møtte den som konsept på fjorårets Genève-utstilling under betegnelsen Imagine by Kia, og kollega Winding-Sørensen lot seg imponere over lekker design.
Hyundai har også en bil under utvikling – den møtte vi som 45 Concept i Frankfurt i fjor høst. Disse to modellene er først ut på en helt ny plattform utviklet for en ny generasjon elbiler.
Kia omtalte konseptet som en behagelig langturbil der komfort er satt i høysetet. De beskriver den som crossover i C-segmentet med egenskaper som kombinerer det beste fra stasjonsvogner og sportslige muskelbiler.
Den nye elbilplattformen nykommeren skal bygges på gir rom for kraftigere motorer, firehjulsdrift og vesentlig større batteripakker enn det Kia tilbyr i dagens modeller. Den skal også danne grunnlag for større SUV-er fra de to merkene i fremtiden.
De snakker om rekkevidde på opptil 800 kilometer per oppladning og mulighet for induksjonslading. Og de snakker om en bil som skal appellere til bredere målgrupper gjennom ytelser og kjøreglede, ikke bare på grunn av lang rekkevidde.