-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Utviklet av sjefen sjøl
Toyota presenterer spesialutgaven GR Corolla Morizo Edition som er utviklet av toppsjefen personlig.
Etter mange års fravær har Toyota de siste årene igjen begynt å lage morsomme biler – ikke minst takket være den ekstremt kjøreglade sjefen – Mr. Toyoda, også kjent som Master Driver Morizo som virkelig setter pris på en sladd eller tre.
Toyota har lansert en sprek GR Corolla RZ med drøye 300 hestekrefter på hjemmebane og i USA, men frister i tillegg med en spesialversjon som skal bygges i svært begrenset opplag.
«GR Corolla Morizo Edition» har ifølge Toyota en «utemmet energi som fengsler kunder» og er «en bil som presser frem kjørelysten så det er vanskelig å stoppe.» Den er utviklet med Toyota President og Master Driver Akio Toyoda bak rattet.
Den ordinære GR Corolla RZ kommer i salg til høsten, men de som ønsker seg en av Morizo-utgavene må delta i et lotteri for i det hele tatt å få lov til å bestille bilen.
Standardbilen som skal selges på det japanske markedet har en 1,6-liters turbomotor god for 304 hk og med maks dreiemoment på 370 Nm.
Spesialutgaven som er signert og godkjent av Morizo avviker på følgende områder:
- Baksetene er fjernet slik at bilen er en ren toseter – vektreduksjon på 30 kg.
- Maks dreiemoment er økt fra 370 til 400 newtonmeter, og akselerasjonen er forbedret ved å legge momentkurven høyere ved middels turtall.
- Karosseristivheten er økt
- Lavere giret differensial og tettere steg mellom de tre laveste girene
- 10 mm bredere dekk gir bedre grep for økt stabilitet og bedre bremsing
- Eksklusive racingseter som holder fører og passasjer på plass når g-kreftene øker
- Interiøret er matt svart med detaljer i Ultrasuede
- Eksteriørfargen er Matte Steel, og frontruta bærer Morizos signatur