-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
30 millioner Renaulter selges
Renault-aksjer, da Staten har gitt beskjed om at den skal selge seg ned og at aksjene skal plasseres på markedet ganske snart. Overraskende, men smart, sier meglere.
Etter at en foreslått fusjon med Volvo for en to års tid siden gikk i vasken ble staten beskyldt for å ha for stor innflytelse på Renaults strategiske valg, og for dårlige kunnskaper til å skulle blande seg opp i virksomheten. Da solgte de ut 47 prosent av kapitalen.
I dag, sier finansdepartementet, eier staten 37,87 av Renault, og etter at det kommende salget har skjedd vil det offentlige være nede på 25 prosent. Det vil samtidig ha skaffet statskassen noe i nærheten av 1,5 milliarder euro.
Timingen er nemlig glimrende, siden en svært Lav i september i fjor har kursen steget nesten 80 prosent. Bare i år har man sett en 33 prosent stigning. Mye av interessen rundt papirene skyldes at det er i disse dager Nissan går inn og kjøper en stor porsjon av fabrikken som eier japaneren. Dette tolkes som svært positivt signal. Like positivt er det ikke at Renault betaler dyrt for å bli kvitt sine aldrende modeller for tiden. Nye Clioer eller Meganer kan ikke ventes før om et års tid, frem til da vil det blir tungt.
Men det mest overraskende med tidspunktet for salg er at ingen trodde at noen tendenser til ytterligere privatisering av Frankrikes staselige statsbedrifter ville skjer før presidentvalget i mai. Men Societe Generale er allerede i ferd med å tilrettelegge salget. Kursen var 51.55 litt etter at det kommende tilbudet ble kjent – men da hadde den falt fra 56,- tidligere på dagen. Vi får se hva som skjer i de kommende dagene.