-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Schweitzer leder for Europas bilindustri
På et nylig møte i ACEA ble Louis Schweizer valgt til president for ACEA i 2003. Schweitzer er sjef for Renault, det skal han fortsette med. ACEA er sammenslutningen av europeiske bilprodusenter som gikk så sørgelig på trynet i sitt forsøk på å lobbe EU i forbindelse med gruppeunntaket.
Schweitzer lover at han, sammen med ACEAs sekretariat, skal fortsette arbeidet med å overhale distribusjonssystemet i Europa, få det implementert i de nye EU-medlemmene som ligger i vannskorpen, og fortsette arbeidet med å få harmonisert det internasjonale tekniske regelverket. Selvfølgelig er han også klar til å fortsette arbeidet med miljøet, med spesiell vekt på sikkerhet og CO2 utslipp. Gjøre situasjonen bedre for fotgjengere er spesielt viktig. Han regner også med at samarbeidet med berørte EU-organer fortsatt skal være positivt.
Av en eller annen grunn hadde jeg trodd at mannen som sa ja til å slippe løs den nye Meganen, som har reddet Nissan fra kanten av stupet og som gjør fabrikkøya i midten av Seinen om til et av Europas største kunst- og kultur-sentra, kanskje hadde vært litt mer original.
På den annen side, han lagde ikke store bølger sist han ledet ACEA heller, på midten av 90-tallet en gang.
ACEA representerer i dag 13 store europeiske produsenter som også bygger tungt og buss, som fremstiller 16 millioner biler i året og som beskjeftiger 1,1 million mennesker. Foreningen ble stiftet så sent som i 1991, så det er kanskje ikke så rart at de ikke har hatt tid til å bli offensive enda.