-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
MG Rover til Kina
MG Rover har gått inn i en langsiktig avtale med kinesiske Brilliance Industrial Holding (CBIH). Avtalen går på utvikling, fremstilling og markedsføring av biler til felles nytte og fordeler.

Avtalen trekker opp de vanlige rammene for samarbeide med kinesiske bilfabrikker, 50/50 joint venture, der utlendingene kommer med kapitalen og kineserne legger inn annen substans, som fabrikker eller infrastruktur eller hva de måtte ha å by på.
Det er allerede snakk om et felles utviklingssentrum i Kina som skal utvikle en ny mellomklassebil for kinesisk produksjon. Men avtalen antyder også at det kan utvikles CBIH-biler som kan selges av MG Rover i Europa. Om dette betyr at tidligere antydninger om samarbeide med indiske Tata nå er lagt på is, aner vi ikke.
Brilliance er et interessant selskap. Sannsynligvis den mest internasjonale av de kinesiske produsentene. De har allerede lisensavtaler med Toyota og GM, de har et 50/50 joint venture med Johnson Controls, de har utviklet en ny sedan med designhjelp fra Torino og motor fra Mitsubishi, og de er i tette samtaler med BMW.
Men vi snakker slett ikke om noen stor produsent. 100.000 biler og 120.000 motorer i fjor plasserer bedriften langt nede på listen over volumprodusenter. Men siden selskapet også er notert på New Yorks verdipapirsentral vet vi litt mer om dette selskapet enn om mange andre kinesiske bilfabrikker.
For eksempel at aksjekursen nå er på rundt 18 dollars, etter en bunn på 11 for 6 måneder siden – men allikevel langt fra toppen på 33 i juni i fjor. Det betyr en markedsverdi på ca. 600 millioner dollars, som er marginalt for en volumfabrikk som snakker om 500.000 biler/år i 2005 og 1 million innen 2010.
På den annen side er Brilliance-sjefen solid. Yang Rong har nå ledet denne fabrikken i ti år. I løpet av den perioden har han vokst fra en litt overordnet bankfunksjonær (som han var før han ble bilmann) til nr. 3 på Forbes liste over velhavende fastlandskinesere. Rundt 7 milliarder kroner er han verd, anslår tidsskriftet.
Det er mulig MG Rover har funnet en riktig partner. Ikke alle er helt overbevist.