-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Kutter i bilgodtgjørelsen
Regjeringen vil redusere Statens satser for bilgodtgjørelse i 2016.
I Statsbudsjettet for 2016 har samarbeidspartiene blitt enige om en reduksjon av Statens satser for bilgodtgjørelse på 30 øre, fra dagens kr 4,10 pr km til kr 3,80 pr km.
Eksperter på næringsbiler i bilbransjen mener dette er et kraftig tilbakeskritt og et helt feil signal til alle de hundretusener av nordmenn som bruker egen bil i arbeidsgivers tjeneste.
Ikke miljøvennlig
- Ikke siden 2011 har satsen for kjøregodtgjørelse vært lavere enn den nye satsen på kr 3,80 pr km, sier direktør Jan Traaseth i Motor Gruppen Finans.
- Dette er blir helt galt både ut fra et miljøhensyn og et tidsaspekt.
Han frykter at kuttet i godtgjørelsen vil medføre at mange ansatte ikke vil bruke egen bil i jobben.
- Dermed må arbeidsgiverne i økende grad stille opp med tjenestebiler, som kun brukes av de ansatte i jobben.
- Det er lite hensiktsmessig for alle parter, sier Jan Traaseth.
Utviklingen i bilgodtgjørelsen (i kroner) i perioden 2011 til 2016: