-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lavere bilavgifter
10 prosent lavere engangsavgift på biler! Det kan bli realiteten om særavgiftsutvalgets forslag som er fremlagt i dag blir vedtatt.

Utvalget som har vurdert norske særavgifter forslår at nivået på engangsavgiften reduseres med 10 prosent. I tillegg går de inn for at det innføres en miljødifferensiert årsavgift som tar hensyn til både NOX- og partikkelutslipp. Utvalget forslår også fjerning av omregistreringsavgiften - men vil øke avgiften på autodiesel.
Særavgiftsutvalget, som i dag har lagt fram sin innstilling, har blant annet vurdert bilavgifter. Utvalget ønsker en overgang fra kjøps- til bruksavhengige avgifter.
I innstillingen til Finansdepartementet forslår utvalget bl.a.:
- Utslipp av NOX og partikler bør inngå i grunnlaget for en miljødifferensiert årsavgift.
- Et veiprisingssystem som differensierer på hvor og når bilen brukes.
- Alternative drivstoff skal betale den samme drivstoffavgiften som bensin og autodiesel, og utvalget mener at støtte til etablering av infrastruktur for nye drivstoff er best egnet til å fremme bruk av slike drivstoff.
- Utvalget mener at autodieselavgiften er for lav - for alle kjøretøyer. De foreslår å øke avgiften på autodiesel til 10 prosent over nivået for bensin, for å kompensere for den økte energimengden. Dette beregnes å gi staten ekstra inntekter på 2,9 milliarder kroner.
- Utvalget fastslår at engangsavgiften er for høy. De progressive satsene i engangsavgiften beholdes, men settes ned med 10 prosent. Dette anslås å gi staten et provenytap på 1,4 milliarder kroner.
- Omregistreringsavgiften bør fjernes, og omsetning av brukte kjøretøy bør omfattes av merverdiavgiftssystemet ved at det innføres mva. på avansen ved salg av brukte biler fra forhandlere. Dette beregnes å gi et provenytap på ca 500 millioner kroner.
- Utvalget ønsker å utrede om vektårsavgiften for tyngre kjøretøy kan erstatte et system for veiprising.