-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
BMW lader opp til DTM
For første gang på 20 år utfordrer BMW i 2012 sine argeste konkurrenter, Audi og Mercedes, på hjemmebane. I helgen avduket de en forsmak på sin utfordrer, M3 DTM Concept Car.
DTM-serien besøker München i helgen, og den anledningen benytter BMW til å presentere sin nye motorspotsatsning. Fra 2012 er de på plass i den tyske DTM-serien for å konkurrere med Audi og Mercedes.
Konseptbilen gir et første inntrykk av hvordan deres nye racerbil vil se ut, og BMW benyttet også anledningen til å presentere to av sine førere, britiske Andy Priaulx og brasilianske Augusto Farfus, to meget rutinerte sjåfører.
Tøff konkurranse
Bilen ble avduket av Dr. Klaus Draeger, styremedlem i BMW AG med ansvar for utvikling, og den nye sjefen for BMW Motorsport, Jens Marquardt.
- Neste år er vi tilbake i DTM etter to tiår for å møte våre hovedkonkurrenter i premium-sektoren, og ser fem til denne utfordringen, sier Dr. Draeger.
- Den nye satsningen fører oss tilbake til våre røtter. Vi har oppnådd stor suksess innen standardbil-racing tidligere, og jeg er overbevist om at vi kan fortsette denne suksessen i 2012. Alle i BMW gjør sitt ytterste for det, sier Draeger.
Stolt historie
I perioden 1987 til 1992 tok BMW M3 40 seire og mer enn 150 pallplasser i DTM. BMW M3 DTM er basert på fjerde generasjon M3, og utviklingen av bilen har pågått siden høsten 2010, da styret i BMW besluttet å gjøre comeback i DTM-mesterskapet.
Det nye reglementet som innføres i det tyske touringcar-mesterskapet for 2012 pålegger bruk av en rekke standard komponenter for å holde utviklingskostnadene på et overkommelig nivå, mye lavere enn i dag.
Likevel har BMWs ingeniører benyttet sine enorme tekniske ressurser til å oppnå fordeler med hensyn til motorer og aerodynamikk. Resultatet er en bil som BMW mener vil oppgløde entusiaster og DTM-fans.
Den kraftige V8-motoren, med restriktor ifølge reglementet, utvikler 480 hestekrefter. Den gjør null til hundre på ca tre sekunder og har en toppfart på rundt 300 km/t.
Rutinerte førere
Førerne som skal stå for utviklingen av bilene har et solid rulleblad. Andy Priaulx vant EM for standardbiler (ETCC) i 2004 og sikret seg tre VM-titler (WTCC) i perioden 2005 til 2007.
Han har også vist sin styrke i GT-racing, med seier i 24-timersløpet på Nürburgring i 2005 og seier i GT-klassen i årets 12-timersløp på Sebring.
Augusto Farfus kan se tilbake på 15 seire i WTCC, triumf på Nürburgring i 2010 og mange flere suksesser i BMW racerbiler.
Tre team skal konkurrere med biler fra BMW i 2012, BMW Team Schnitzer, BMW Team RBM og BMW Team RMG. Hvem som skal kjøre de andre bilene offentliggjøres på et senere tidspunkt, nå jobber teamene tett med BMW Motorsport for å utvikle bilene.