-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Et lyn rundt Nordsløyfa
Mercedes AMG har igjen hatt med sin eldrevne SLS på Nordsløyfa. Det resulterte i ny rekord.
Nå kan de ikke skryte av å sette ny rekord for elbiler rundt den legendariske Nordsløyfa ved Nürburgring, for den rekorden er det Toyota som holder med sin elektriske prototyp TMG EV P002.
Men siden Toyotas bil er en prototyp, uten noen som helst produksjonsplaner, kan Mercedes AMG skryte av å ha den raskeste produksjons-el-bilen rundt den 20,8 km lange banen.
Doningen, en Mercedes-Benz SLS AMG Coupé Electric Drive, gjorde unna runden på 7 minutter og 56,234 sekunder. Det var en standard bil, helt lik den som settes i produksjon denne måneden.
Men det er jo ingen hvilken som helst bil – den har en samlet effekt på 751 hestekrefter og et dreiemoment på hele 1000 Newtonmeter. En motor i hvert hjul sørger for at kreftene til enhver tid fordeles dit de best kan nyttiggjøres for å gi maksimalt grep og akselerasjon.
Null til hundre kan foretas på 3,9 sekunder, potensiell toppfart er 250 km/t og rekkevidden er, ifølge NEDC-syklusen, 250 kilometer. For å nå så langt må du nok være langt lettere på gassfoten enn Marcus Hofbauer var da han satte rekorden rundt Nordsløyfa.