-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Video: Knuste rekord
Toyota har igjen vært ute og lekt seg med sin elektriske prototyp TMG EV P002 på Nordsløyfa. Vår video viser hvordan Jochen Krumbach moser den gamle rekorden.
Den tyske racerføreren noterte tiden 7 minutter og 22,329 sekunder rundt den 20,8 kilometer lange Nordsløyfa. Dermed senket han sin gamle rekord, satt for et år siden, med over 25 sekunder.
Se forrige rekordforsøk på video her
Mellom de to rekordforsøkene på Nordsløyfa har bilen også tatt seg opp det legendariske bakkeløpet Pikes Peak, hvor den også satte ny rekord for elbiler.
Toyota benyttet en helt ny batteri-til-batteri ladeteknikk, TMG DC hurtiglader, som de har utviklet i samarbeid med Schneider Electric. Denne setter dem i stand til å lade batteriene på en bane selv om man ikke har tilgang til et vanlig lysnett.
- Siden vårt forrige forsøk på Nordsløyfa i fjor har vi utviklet vår elektriske drivlinje til å levere mer effekt og opptre mer konstant over lengre distanse ved bedre å kontrollere temperaturen i batteriene, sier Ludwig Zelle, TMG-sjef for Electrics Electronics.
Noen tekniske detaljer om bilen: Motoren yter 350 kW (475 hk) og har et dreiemoment på hele 900 Newtonmeter. Noen vekt får vi ikke oppgitt, men målene er 410 x 179 x 104 cm, og toppfarten er oppgitt til 255 km/t.
Bli med en runde på Nordsløyfa. Heftig, spør du meg, selv uten snerr.