-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Når 550 Maranello blir for slapp
Med 485 hester er Ferrari 550 Maranello blant de heftigste sportsbiler på markedet. Men skal du hevde deg i FIAs GT-mesterskap holder den ikke mål.
550 hester pr tonn
Den originale vekten på 1690kg er trimmet ned til 1100kg takket være utstrakt bruk av lette metaller og komposittmaterialer. I tillegg har de hevet bilens ytelser fra de opprinnelige 485hk til i overkant av 600. Sammen gjør dette at antallet hester pr kilo er nesten doblet. De ekstra kreftene kunne enkelt vært benyttet på å øke toppfarten fra de 320 km/t som standardbilen har, men Prodrives ingeniører har valgt å utnytte kreftene til ekstra marktrykk ved å montere solide spoilere både foran og bak.
-Prosjektet startet hos Prodrive i januar, og på bare 16 uker har vi designet, bygget og testet den nye kruttønna, sier teamsjef George Howard-Chappell. –De første testene har vært lovende, men vi regner ikke med å være blant de beste i første løp.
Svenske Rickard Rydell, ansatt hos Volvo som touringcar-fører, skal kjøre bilen i mesterskapet. Han får Alain Menu, en dyktig BTCC-fører fra Sveits, som andrefører i tre av løpene. Nederlandske Peter Cox, en annen dyktig fører som ligger på andreplass i mesterskapet der Tommy Rudstad kjører - EM i Super Production, skal være codriver i tre andre løp.
Det blir spennende å se hvordan den hevder seg i mesterskapet når den debuterer på Silverstone den 13. mai. Følger du med på Eurosports Super Racing Weekend, hvor du også kan følge Tommy Rustad, kan du se på direkten hvordan den takler konkurransen mot blant annet Dodge Viper og Porsche 996.