-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Kodo på banen
Mazda har overført sitt designspråk til en racerbil. Den skal på banen fra neste år.
Bilen ble avduket i Los Angeles og skal delta i det USA-baserte mesterskapet for sportsbiler, IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Der skal den kjøre i klassen for prototyper, kalt DPi (Daytona Protype international).
Bilen heter noe så kjedelig som RT-24P, men det er spennende å se hvordan Mazda har overført sitt designspråk KODO til en racerbil.
Det er racerbilkonstruktøren Riley Technologies som har bygget chassiset, men de har hatt strenge retningslinjer å forholde seg til fra Mazdas amerikanske designavdeling.
De fleste bilene i denne klassen ser ut som kjedelige såpestykker, så her vil Mazda skille seg ut.
Motoren kommer fra Mazda selv og er en toliters turbo med rundt 600 hester.
RT-24P er utledet fra navnet på Mazdas motorsportprogram i Amerika – Mazda Road to 24 – som hjelper grasrot-racere å klatre i systemet, helt frem til en profesjonell karriere.
Mazda er største aktør innen dette feltet og hjelper unge utøvere gjennom MX-5 Cup og «Mazda Road to Indy» som inkluderer flere klasser der man kan avansere trinn for trinn helt opp til Indycar.
De siste 10 årene har Mazda bidratt med nesten 15 millioner dollar til totalt 53 førere. En som har hatt stor nytte av Mazda Road to Indy er norske Ayla Ågren som du kan lese mer om på hennes hjemmeside.