-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Engan/Lie beste norske
De kjører en gammel Ford Cortina med 90 hester. Men de er best av de norske i Rally Monte Carlo Historique (RMCH). Kjetil Engan og Bjørn Lie går mot sitt livs beste rally.


Tore Johannessen / Tine Hallre i en Porsche 911 er nest best av de norske etter fem prøver:
Etter fem spesialprøver i Rally Monte Carlo Historique ligger Kjetil Engan med Bjørn Lie som annenfører på en uoffisiell 17. plass – én plass foran Tore Johannessen / Tine Hallre som kjører en Porsche 911.
Listen oppdateres etter hvert som deltagerne kommer i mål, så plasseringene kan bli endret.
Engan/Lie ligger som nummer to i sin klasse for løpets nest eldste biler.
– Det går greit med oss, sier kartleser og rallyveteran Bjørn Lie etter de første fem prøvene. Nå venter en natts søvn i Valence.
– Men med bare 90 hester henger vi ikke helt med i de bratteste bakkene, men desto mer moro er det å ta igjen det tapte i utforbakkene. Vi slet også en del med tåke på de høyeste partiene på den femte spesialprøven.
Årets RMCH tegner til å bli et av de mest jevne noen gang. Det er superraske Porscher og Lanciaer som dominerer løpet som ser ut til å bli et rent asfaltløp på bare veier. På fjellpass der det tidligere har vært snø og is, kan man i dag kjøre med sommerdekk.
Når det ikke er krevende vinterføre, ligger de beste norske lengre ned på resultatlisten.
Tom Hotvedt er nummer 43, Kjell Kristoffersen nummer 49 (begge kjører Porsche 911), mens Torgjer Kleppe en nummer 53 i sin Renault Gordini og Valter Jensen nummer 59 i Porsche 911.
Sven Åge Bergum (Porsche 930 Turbo) er nummer 133, Lars Lie (Volvo 142S) nummer 135, Ivar Høie (Volvo 142S) nummer 150, Egil Nicolaysen (Porsche 911) nummer 222 og Arne Dagfinn Lid (Peugeot 504 Coupe) nummer 259.
Deltagerne har nå kjørt fem spesialprøver, og det gjenstår ni de neste to dagene. Løpet avsluttes med to spesialprøver natt til onsdag.