-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Best med gammal bruktbil
Monte Carlo: Kjetil Engan leder sin klasse i Rally Monte Carlo Historique (RMCH). Men det gjenstår to krevende spesialprøver, og da skal den gamle Cortinaen til Engan virkelig bli satt på prøve.


Suverent beste norske ekvipasje: Kjetil Engan med Bjørn Lie som kartleser kjører en 1965-modell Ford Cortina
Kjetil Engan med Bjørn Lie som kartleser kjører en 1964-modell Ford Cortina. Kjøpt av Kjetils far, Ingar Engan, som bruktbil fra en ungdom i Holmestrand som arvet bilen av sin bestefar.
Nå er bilen i ferd med å bli den klart beste av de norske i RMCH – foran mengder av Porscher. Engan / Lie leder også klassen for de nest eldste bilene i løpet og sier at årets rally har vært tilnærmet problemfritt.
– Vi kjører helt vårt eget løp, sier Kjetil Engan. – Vi vet også at de to siste spesialprøvene i natt kan avgjøre mye. De er bratte og svingete og da er det lite med 90 hester. Særlig når mange av konkurrentene har tre ganger så mange.
– Men det er lite vi kan gjøre med det. Vi skal henge med og har gode dekk, og det er ikke tegn til snø eller is. I vår klasse for de nest eldste bilene kjører vi sammen med de reneste racerbilene i forhold til vår gamle Cortina. Men først skal det kjøres.
Rundt klokken 4 i hatt er årets rally over. I morgen tidlig kan du lese hvordan det gikk til slutt.