Rallye Monte-Carlo Historique
Klassisk og nytt deler på veien, her Henning Jørstad og Tine Hallre i en Alpine Renault - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Teknisk vedlikehold er viktig - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Noen kjører klassisk amerikansk - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Torleif og Lars Håvi i klassisk Opel GT - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Dekkskifte med noko attåt for Tom Gulbrandsen og Morten Karset - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Tore Steen Berntsen og Lasse D. Hansen i Porsche 924 - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Henning Jørstad og Tine Hallre - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Escort RS2000 har stolte tradisjoner innen motorsport - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Suppestasjon - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Lars og Peter Lie i en traust Volvo 142 - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Tysk bil med tysk mannskap, Ascona 1,9 fra 1972 - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Disse har startet langt fra hverandre - Volvoen fra Marrakech og Porschen fra Warszawa - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
En av mange tidskontroller - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
Fortsatt like blide, Lars og Peter Lie - Foto: Thomas Berve
Rallye Monte-Carlo Historique
En av flere norske Porscher, Tore Johannessen og Arne Frogner i en 911 fra 1971 - Foto: Thomas Berve

Rapport 3 fra Team Billerud

Team Billerud Motorsport består av 10 norske ekvipasjer som kjører Rallye Monte-Carlo Historique. Thomas Berve har ansvar for support og rapporterer til BilNorge.no.

Publisert Sist oppdatert

Enda en lang og morsom dag er over. Valence-Valence er gjennomført. Kanskje rallyets "korteste" dag når det gjelder tilbakelagt distanse, men definitivt ikke noen hviledag takket være krevende prøver.

Dagen startet i Frankrikes motorsportsenter, Valence, og det ble kjørt etapper vest for byen. Terrenget er kupert og byr på utfordringer, men været var absolutt på vår side.

Ole Thomas Hansen og undertegnede på serviceteamet stod først i utgangen av Valence og hjalp Tom Gulbrandsen og Ove Billerud med tekniske utfordringer. Så dro vi opp til l'Alouvesc og bidro med baguetter og bensinfylling.

Rallye Monte-Carlo Historique på BilNorge.no

Det ble etter hvert rene påskeværet, og vi fylte totalt over 200 liter bensin på bilene til gutta i teamet.

Etter siste deltaker var forsynt, både bil og mannskap, dro vi til siste TK i Tournon og hjalp Billerud med nye tekniske problemer på bilen. En kombinasjon av oljesvetting og ødelagt stag til dynamo gjør at ladingen er ustabil.

Tirsdag morgen bærer det av gårde til Monaco igjen. 580km med kjøring, derav to regularities.

Tirsdag kveld kjøres de 3 siste og mest legendariske nattetappene på Col de Turin.

Dette er et eventyr!

LES OGSÅ: Rapport fra Team Engan med oversikt over de beste norske

Rallye Monte-Carlo Historique på BilNorge.no

Powered by Labrador CMS