-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Så kom isen – og utforkjøringene
Gap (www.bilnorge.no): Når vannet legger seg på isen i veibanen – da er det nesten bedre egnet for skøyteløp enn bilrally. Den tredje dagen av Rally Monte Carlo Historique ble for mange en skikkelig prøvelse med speilblank is – med smeltevann på toppen. Og da begynte avkjøringene.

Da rallyet kom opp i over 1300 meter over havet, kom også isveiene. I løpet av natt til onsdag hadde gårdagens smeltevann blitt til is.
Særlig de første bilene i årets Rally Monte Carlo Historique fikk store utfordringer. Etter hvert begynte solen å tine isen, så det ble store forskjeller fra de første til de siste bilene.
Det ble onsdag kjørte fire spesialprøver. Resultatene ble snudd opp ned for mange – ikke minst da en radarkontroll gjorde at et stort antall førere fikk flere tusen ekstra prikker.
Tom Berve og kartleser Knut Moberg d.e. startet dagen som nummer 54 – og etter tre prøver var de beste norske på en 32. plass i teamets Volkswagen Golf GTI fra 1979.
- Det gikk utrolig bra, sier Berve som kjører sitt andre Monte Carlo Historique. - Men på dagens siste prøve kom vi rundt en skarp sving – og der hadde en Porsche 911 som startet like foran oss, kjørt i grøfta.
- Det var ingen personskade – men deltagerne og publikum drev helt nødvendig varsling foran svingen. Dermed måtte vi slakke av på farten, og det skal faktisk ikke mer til i dette løpet før man faller fra en 32. til en 44. plass. Det er lite som skiller, og når vi starter torsdag fra Gap på turen til Monte Carlo, starter man i rekkefølge etter oppnådd resultat. Da blir forholdene mer like.
Nå har Torbjørn Bye kjørt seg opp til beste norske og er nummer 34 med Valter Jensen 41 sekunder etter. Mens Jensen kjører Porsche kjører Bye en BMW. Tom Berve er tredje beste norske som nummer 44.
Torsdag er det to spesialprøver før bilene kommer til Monte Carlo for noen timers opphold. Natt til fredag kjøres de tre siste spesialprøvene.
Det er Renault Alpine som dominerer årets rally.
PS!
Onsdag kveld kom en revidert liste som viser at Torgjer Kleppe i en Renault 8 Gordini er beste nordmann på en 30. plass. De bak 30. plass rykker dermed ned en plass. Vi ser ikke bort fra at det kommer flere korreksjoner i løpet av natta, det er ikke uvanlig i dette løpet.
Du finner alle resultater fra rallyet her
SE OGSÅ: BilNorges samleside for Rallye Monte Carlo Historique