-
Nardo Bil AS:
Chief Operating Officer
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Møller Bil Rud:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Takserer
-
Møller Bil Bruktbilsenter Hvam:
Salgssjef/Plassjef
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Lakkleder/lakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Møller Bil Hamar:
Nybilselger
-
Møller Bil Hamar:
Salgstrainee/Juniorselger
-
Møller Bil Oslo Vest:
Bilmekaniker
-
Enger & Hedlund AS:
Key Account Manager
-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Veiby i fyr og flamme
Ole Christian Veiby hadde en solid ledelse i WRC2-klassen da bilen hans tok fyr under lørdagens tredje fartsetappe i Rally Portugal. – Vi merket plutselig at det luktet brann i bilen, og når vi så flammer i bakspeilet var det bare å stoppe, forteller Ole Christian.
Det som lå an til et vinnerløp for Ole Christian Veiby og kartleser Jonas Andersson, fikk altså en dramatisk slutt da duoen måtte bryte inne på SS10 lørdag formiddag.
– Vi hadde kjørt ett lite stykke inn på prøven da jeg lurte på om jeg kjente at det luktet røyk inne i bilen. Jeg spurte Jonas om han kjente røyklukt, og han bekreftet det. Plutselig ser jeg i speilet at flammene står ut bak bilen, og da er det bare å stoppe. Heldigvis var det brannbiler og brannmannskap stasjonert akkurat der vi stoppet, og de fikk raskt kontroll over brannen, sier Veiby.
Ole Christian hadde en soleklar ledelse i Rally Portugal da brannen oppsto, en ledelse han tok allerede etter SS2 og beholdt helt til han måtte bryte.
Han var raskeste bil gjennom 5 av de 9 kjørte prøvene og avsluttet også fredag med å være raskeste R5 bil totalt, det vil si også raskere enn de som kjører WRC2pro.
– Dette var kjedelig, forteller Ole Christian. – Alt fungerte perfekt, vi kjørte smart og kontrollert og allikevel gikk det fort. Det var fortsatt mye igjen av løpet, men det kjentes litt som om vi hadde denne seieren inne. Vi var «on fire», bokstavelig talt, så dette var kjipt! Nå får vi analysere og gå igjennom med fabrikken hva som har skjedd, før vi bestemmer veien videre.
Ole Christian og Jonas kommer ikke til å restarte igjen søndag morgen. Neste planlagte løp er Rally Sardinia 13.-16. juni 2019.