-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør
-
Norwegian Mobility Group:
Administrerende direktør
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Høvik
-
Bilia X:
Delelageransvarlig, Xpeng Lørenskog
-
Bilia X:
Regionsjef, Servicemarked Bilia X
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Ganddal:
Nybilselger
-
Toyota Bilia:
Servicemarkedssjef, Toyota Seljord
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Krognes slet med girkassa
Christian Krognes (27) kjørte i helgen årets siste løp i det tyske langdistansemesterskapet. En solid kvalifisering ga teamet håp om å avslutte en ellers trøblete sesong med stil, men allerede tidlig i løpet fikk teamets BMW M6 GT3 tekniske problemer.

- Dette året har blitt litt stang ut for teamet hele veien. Farten til å vinne løp har vært der hele sesongen, men uhell og teknisk trøbbel har dessverre ødelagt ofte for oss, sier Christian Krognes om årets sesong.
Også denne helgen viste Krognes solid fart allerede i kvalifiseringen, da han kjørte teamet inn til tredje raskeste tid – like bak fabrikksteamene fra henholdsvis Porsche og Audi.
- Kvalifiseringen var grei, men jeg fikk aldri noen runder uten mye trafikk fra tregere biler. Derfor havnet vi litt etter tidsmessig, men tredjeplass var uansett et godt utgangspunkt for løpet.
Været vekslet mellom regn og opphold før start, og mens de fleste av toppteamene satset på regnværsdekk for starten av løpet tok Walkenhorst Motorsport sjansen på å sende ut Krognes på tørrværsdekk med mønster.
- Det har stivheten til et mykt tørrværsdekk og omtrent halvparten av mønsteret man finner i et regndekk. Av erfaring fungerer det veldig godt når det er et tynt lag med vann på asfalten, og selv om det var nokså bløtt for løpsstarten var vi relativt sikre på at det ville lønne seg totalt sett over den første timen med kjøring. Derfor tok vi sjansen, forteller Krognes.
Krognes kom godt ut da starten gikk, men allerede da hørte Hamar-gutten urovekkende lyder fra girkassen. Noen kilometer senere ble lydene stadig verre og teamet ble tvunget til å stoppe bilen og bryte løpet.
- Dette ble jo nesten litt symbolsk for hele sesongen sett under ett. Vi har vært helt i toppen fartsmessig, men tekniske problemer har stoppet oss i å hente resultatene som jeg mener teamet har fortjent. Jeg skal uansett ta med meg all læringen videre i 2018 og bruke årets frustrasjon som motivasjon i året som kommer, sier Krognes.
- Totalt sett føler jeg meg langt sterkere enn jeg gjorde i fjor høst, og spesielt kjøringen i Blancpain GT-mesterskapet, hvor jeg matchet eller var raskere enn mange av de etablerte førerne fra BMW, har gitt meg masse motivasjon til å ta fatt på en ny sesong med teamet over vinterpausen, sier han.
Krognes har kontrakt med Walkenhorst Motorsport også for 2018, og planleggingen av året fortsetter i månedene som kommer.