-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
Status Quo i Monte Carlo
Etter en thriller åpning i Rally Monte Carlo med urutinerte førere på toppen av lista, vår egen Petter Solberg inkludert, er tilstandene mer normale etter avslutningen av dag én. Nå er det bare kjente fjes i toppen.
Men Petter Solberg er ikke alene om å bryte dette krevende løpet, for allerede før dagens fartsetapper kom i gang måtte hans stallkollega Markko Märtin parkere sin Subaru med tekniske problemer. I løpet av dagen er også alle Peugeots fabrikkjørere utgått (inkludert verdensmester Marcus Grönholm, tidligere verdensmester Didier Auriol samt verdens kanskje fremste asfalt-spesialist, Gilles Panizzi). Blant andre fabrikkjørere som har måttet parkere sine biler er Piero Liatti (Ford) og Jesus Puras (Citroën). Dermed er feltet kraftig redusert før de tar fatt på sin andre krevende dag med fem nye fartsetapper.
5. etappe
På dagens femte etappe, hvor altså vår egen Petter måtte bryte etter avkjøring, var Tommi Mäkinen (Mitsubishi) raskest. Han vant etappen 6,1 sekunder foran Carlos Sainz (Ford) og 6,5 sekunder foran Colin McRae (Ford). Deretter fulgte overraskelsesmannen Toni Gardemeister (Peugeot), Armin Schwartz (Skoda) og Richard Burns (Subaru). Etter Petters brudd økte Colin McRae sin ledelse, men samtidig knappet Tommi Mäkinen, som overtok 2.plassen innpå, slik at marginen bare var 13,5 sekunder på nærmeste forfølger.
6. etappe
På dagens sjette etappe var Carlos Sainz (Ford) raskest. Han vant etappen 2,7 sekunder foran teamkollega Francois Delecour og 5,4 sekunder foran Subarus nr.1, Richard Burns som nå synes å ha fått opp dampen. På de neste plassene fulgte Colin McRae (Ford), Armin Schwartz (Skoda) og Tommi Mäkinen (Mistubishi).
Sammenlagt etter dag 1
Etter en dag med svært skiftende føreforhold, som primært kom de med høye startnummer til gode, finner vi nå bare kjente navn på toppen av listen. Colin McRae leder foran den firedoble verdensmesteren Tommi Mäkinen. Deretter følger Carlos Sainz og Richard Burns foran, noe overraskende, Armin Schwartz og Francois Delecour.
Så selv om vår norske favoritt, Petter Solberg, har blitt nødt til å parkere sin Subaru, står det fortsatt en spennende helg foran oss i Rally Monte Carlo, som i år kjøres for 69. gang. Det første offisielle løpet ble kjørt allerede for 90 år siden, i 1911.
For mer detaljer om forløpet fredag formiddag bør du lese våre tidligere rapporter:
SS 1-2
SS 3-4
Solberg ute etter krasj
Følg med for oppdaterte resultater og kommentarer gjennom hele helgen.
Sammenlagt resultater etter dag 1 (6 av 15 etapper):
1. Colin McRae (GB) Ford: 1:52:46,1
2. Tommi Mäkinen (FIN) Mitsubishi: + 0:30,6
3. Carlos Sainz (SPA) Ford: + 0:33,9
4. Richard Burns (GB) Subaru: + 1:29,6
5. Armin Schwartz (TYS) Skoda: + 1:49,3
6. Francois Delecour (FRA) Ford: + 1:49,5
Av Terje Ringen – bilnorge.no